شناسهٔ خبر: 150082 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری همدان خبر داد؛

اجرای طرح ساماندهی و منظرآرایی تقاطع غیر همسطح شهید زارعی

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان از اجرای عملیات ساماندهی و منظرآرایی تقاطع غیرهمسطح شهید زارعی واقع در محور همدان-کرمانشاه سه راهی صالح آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: تقاطع غیرهمسطح شهید زارعی به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و استراتژیک در کریدور غربی کشور محسوب می‌شود و در مسیر راه کربلای معلی واقع شده و جدا کننده ترافیک استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان است که جایگاه این تقاطع را از لحاظ ترافیکی دوچندان می‌کند. 

آهکی تصریح کرد: طرح ساماندهی و منظرآرایی تقاطع غیرهمسطح شهید زارعی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی در حال نصب فلاورباکس است و تفاهم نامه‌ای نیز با شهرداری صالح آباد جهت حفظ و نگهداری از فضای سبز این تقاطع غیرهمسطح منعقد شده است. 

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: به منظور بهره برداری مطلوب از تقاطع غیر همسطح شهید زارعی اجرای طرح دوربرگردان نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد. 

این مقام مسئول در پایان گفت: هم اکنون ۵ دستگاه زیرگذر در دست اقدام با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی در راه‌های استان همدان در حال تکمیل است که شامل زیرگذر موسی آباد در شهرستان اسدآباد، زیرگذر کفراش و شهرک در شهرستان نهاوند، زیرگذر باباحصاری در شهرستان فامنین و زیرگذر سیمین در شهرستان بهار می‌شود.