شناسهٔ خبر: 15049 - سرویس استان‌ها

برای نخستین بار انجام شد

استفاده از آسفالت پليمری در جاده‌های خوزستان

آسفالت میکروسرفیسینگ محور نطنز – بادرود مدیر راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای نخستین بار در استان از آسفالت پلیمری برای پوشش جاده‌‌ای استفاده شد که این آسفالت دارای ماندگاری و بهره‌وری بسیار بالایی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، پوریا دشتی‌زاده گفت: آسفالت پلیمری با افزودن موادی به نام ساسوبیت ساخته می‌شود که هدف از استفاده این افزودنی در آسفالت، افزایش عمر رویه لایه‌های آسفالتی است.

وی افزود: این ماده با اصلاح خواص فیزیکی و شیمیایی قیر به دوام آن کمک می‌کند و موجب می‌شود در شرایط بد آب و هوایی خوزستان ماندگاری بسیار زیادی به آسفالت دهد.

دشتی‌زاده گفت: بهره‌وری بالا و استفاده با قطر کمتر برای روکش آسفالت جاده‌ها از دیگر ویژگی‌های این آسفالت است.

وی ادامه داد: آسفالت پلیمری در گرمای بسیار زیاد خوزستان دچار شکستگی و چروک نمی‌شود و هنگام استفاده از آن نیاز به راهبندان در جاده نیست و عملیات پخش آسفالت به سهولت انجام می‌شود.

دشتی زاده عنوان کرد: ۵ کیلومتر از محور خوزستان به سمت استان چهار محال و بختیاری در محدوده تونل دلا از آسفالت پلیمری استفاده شده است.

وی در خصوص قیمت این آسفالت در مقایسه با آسفالت عادی گفت: قیمت هر متر مکعب آسفالت پلیمری در مقایسه با آسفالت عادی، در حد ناچیزی گران‌تر است اما به دلیل بهره‌وری بالا، استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه‌تر است.