شناسهٔ خبر: 150904 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری استان خبر داد؛

تجهیز ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات برای راهداری زمستانی مازندران

مازندران معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای مازندران اظهار کرد: تعداد ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برای عملیات راهداری زمستانی در مازندران تجهیز و آماده باش هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، محسن محمدنژاد گفت: ۲۵۰ دستگاه شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه‌های سبک و سنگین که برای طرح راهداری زمستانی تجهیزشده است. 

وی گفت: تعداد۳۵۰ نفر عوامل راهداری زمستانی شامل نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان در ۲۲ باب راهدارخانه مرکزی، ثابت و سیار و ۳۳ اکیپ راهداری برای خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای ساماندهی شده است. 

محمدنژاد افزود: تعداد ۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین دیگر نیز در ایام راهداری زمستانی به صورت استیجاری از بخش خصوصی تأمین خواهد شد که تاکنون مخلوط نمک و شن در راهدارخانه‌های استان ذخیره شده است. 

معاون راهداری این اداره کل، راه‌های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۳۷۰۰کیلومتر برشمرد و گفت: اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه‌جانبه همکاران و بکارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ویژه در محورهای پر تردد نسبت به خدمات‌رسانی به مترددین جاده‌ها اقدام خواهد کرد. 

محمدنژاد از آماده‌سازی و تجهیز راهدارخانه‌ها در محورهای اصلی و فرعی جهت امدادرسانی و خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه‌ها و همکاری و تعامل بامسئولین استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امداد و نجات برای افزایش ایمنی عبور و مرور در این ایام خبر داد.  

معاون راهداری اداره کل همچنین به پاسخگویی شبانه روزی به هموطنان از طریق تلفن گویای ۱۴۱ درخصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اشاره کرد و افزود: تردد کنندگان جاده‌ها همچنین می‌توانند ازاپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت. www. ۱۴۱. ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.