شناسهٔ خبر: 151123 - سرویس استان‌ها

تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در محورهای کرمان به ۴۶ دستگاه افزایش می‌یابد

تعداد دوربین های نظارت تصویری در محورهای کرمان به ۴۶ دستگاه افزایش می یابد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از افزایش شمار دوربین‌های نظارت تصویری با هدف افزایش ایمنی و امنیت راه‌ها در محورهای استان کرمان به ۴۶ دستگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، احسان عراقی زاده گفت: هم اکنون ۲۷ دستگاه دوربین نظارت تصویری در محورهای کرمان در راستای افزایش ایمنی و امنیت راه‌ها فعال است که ۱۹ دستگاه دیگر به سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای استان اضافه می‌شود. 

عراقی زاده هزینه ۱۹ دستگاه دوربین نظارتی را بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال برشمرد و افزود: همچنین ۲۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری جدید، جایگزین دوربین‌های فرسوده و قدیمی می‌شود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان خاطرنشان کرد: دوربین‌های جدید نظارت تصویری در نقاط مهم از جمله گردنه‌ها، نقاط مه‌گیر و نقاط پرحادثه نصب می‌شود. 

وی تصریح کرد: ۸ سامانه ثبت تخلف سرعت نیز تا پایان سال به سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای استان افزوده خواهند شدکه مجموع سامانه‌های ثبت تخلفات استان به تعداد ۱۵۷ سامانه خواهند رسید. 

عراقی زاده یادآور شد: علاوه بر سامانه‌های مذکور ۳۰ سامانه عکس برداری ثابت نیز در محورهای مهم استان نصب و راه اندازی خواهند شد که تصاویر این سامانه‌ها به وب سایت سازمان ارسال می‌شود و مسافران و رانندگان می‌توانند با مراجعه به وب سایت سازمان به آدرس https://141.ir/ تصاویر این دوربین‌ها را دریافت و نسبت به تصمیم گیری مناسب برای انجام سفر اقدام کنند.