شناسهٔ خبر: 151229 - سرویس استان‌ها

در راستای صیانت از حقوق بیت‌المال انجام شد؛

اخذ ۳۰۰ فقره سند تک برگ اراضی ملی بخش میمه

صادق حاجی شاهین شهر اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: ۳۰۰ فقره سند مالکیت تک برگ برای اراضی ملی بخش میمه اخذ شد و با این اقدام عمده اراضی ملی و دولتی این بخش از سند تک برگی برخوردار شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ صادق حاجی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای اجرای قانون حدنگار، صیانت از حقوق بیت‌المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی دولتی این شهرستان، ۳۰۰ برگ سند مالکیت تک برگ بنام دولت و با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن در بخش میمه اخذ شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه این اقدام با هدف جلوگیری از تصرفات اراضی ملی و دولتی انجام شده است، افزود: با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد.  

وی با اشاره به اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حدنگاری اراضی ملی است، گفت: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود.  

حاجی با بیان اینکه شهرستان شاهین شهر و میمه بیش از ۲ هزار هکتار اراضی دولتی دارد عنوان کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم و محدوده شهرها اقدامات لازم در این شهرستان به عمل آمده است.  

وی بیان کرد: در این راستا تفاهم نامه تغییر نمایندگی یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین از منابع طبیعی انجام شده که در مرحله اخذ سند مالکیت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد.