به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مازندران، مهدی اکبری اظهار کرد: مازندران بهلحاظ شرایط جغرافیایی منطقه و تعدد روستاها در آن و جاذبههای فراوان گردشگری همواره پذیرای مسافران بیشماری است که به این منطقه رفت و آمد کرده و از مواهب طبیعی آن استفاده میکنند، از این رو محورهای ارتباطی استان در طول سال علی الخصوص ایام تعطیلات پر ترافیک و پر رفت و آمد بوده که در این میان نیز محورهای روستایی و ییلاقی از این قضیه مستثنی نیست.
اکبری در ادامه افزود: آبادانی روستاها منوط به بهبود وضعیت راههای روستایی است و بهبودی این مسیرها میتواند مسیر کشور برای توسعه پایدار را نیز هموار کند، چراکه خدمات زیربنایی همچون این راهها از مهمترین عوامل توسعه جوامع مختلف محسوبمیشود.
وی تصریحکرد: ایمنسازی و بهسازی راههای ارتباطی این استان از جمله فعالیتهای مهم این اداره کل است که اقدامات گستردهای را در زمینه بهسازی و آسفالت راههای روستایی در دست اجرا دارد.
اکبری گفت: راه روستایی بهعنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیتها اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای را تشکیل میدهد که شامل حفظ و نگهداری راههای روستایی اعم از ترمیم و لکهگیری آسفالت، خطکشی راههای آسفالته، نصب علائم، شانهسازی و پاکسازی حریم راههای روستایی و… است.
سرپرست اداره نظارت بر ساخت و توسعه راههای فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گفت: با اجرای عملیاتی ساخت و بهسازی راههای روستایی مذکور درصد برخورداری راههای روستایی استان از نعمت راه آسفالت به ۹۵ درصد از نظر تعداد روستا افزایش یافت.
اکبری در خاتمه طول راههای روستایی مازندران را بیش از هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر عنوان کرد.