شناسهٔ خبر: 15152 - سرویس استان‌ها

جزئیات سفر اکرم‌خان دورانی به ایران؛

بازدید وزیر عمران و مسکن پاکستان از بناهای تاریخی نصف جهان / اکرم‌خان: مذاکرات خوبی با مقامات ایرانی داشتیم

بازدید اکرم‌خان دورانی وزیر عمران و مسکن پاکستان و هیأت همراه که به منظور بازدید از اماکن تاریخی به اصفهان سفر کرده بود، مورد استقبال حجت‌اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حجت‌اله غلامی در ابتدای این استقبال با اشاره به اینکه استان اصفهان با ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در مرکز کشور قرار دارد و محل ترانزیت محورهای شمال- جنوب و شرق به غرب کشور است افزود: این استان با ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه آزادراهی و بزرگراهی در بین استانهای کشور بزرگترین شبکه حمل و نقل را داراست.

غلامی افزود: اصفهان به لحاظ قدمت تاریخی چند هزارساله از شهرهای فرهنگی- تاریخی به شمار می‌رود و در دوران‌های مختلف، ساخت و سازهای زیادی از لحاظ ابنیه تاریخی در این شهر وجود دارد.

وی گفت: بیشترین ساخت و ساز در اصفهان به بیش از ۴۰۰ سال قبل، یعنی حکومت صفوی برمی‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه ۱۳ شهر از شهرهای اروپایی و آسیائی خواهر خواندهای اصفهان هستند گفت: این شهرها شامل ایروان، بارسلون، فرایبورگ، فلورانس، لاهور، شیان، سنپترزبورگ، باش، داکار، هاواتا، کویت، کوالالامپور و بعلبک می‌باشند.

اکرم‌خان دورانی وزیر عمران و مسکن پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از استقبال گرم مقامات استانی گفت: مذاکرات خوبی با مقامات ایرانی داشتیم.

وی گفت: علاقمند بودیم از شهر اصفهان که به نصف جهان معروف است بازدید کنیم و همین ملاقات‌ها باعث روابط خوب دو کشور می‌شود وی از مقامات استانی دعوت کرد به کشور پاکستان سفر نمایند.

گفتنی است وزیر عمران و مسکن پاکستان در سفر به اصفهان از باغ موزه چهلستون، میدان امام (ره)، مسجد شیخ‌لطف ا...، امارت عالی قاپو ،کلیسای وانک  و پلهای تاریخی اصفهان بازدید کرد.