شناسهٔ خبر: 151857 - سرویس استان‌ها

خط کشی ۳ هزار و ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های ایلام

خط کشی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: در هشت ماهه سال جاری عملیات خط‌کشی ۳ هزار و ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های این استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام، اظهار کرد: خط‌کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، به طور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد، اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محورهای استان اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال جاری یادآور شد: در این بازه زمانی (هشت ماهه سال جاری) نزدیک به ۳۸ کیلومتر روشنایی تونل‌ها، ۱۷۴ چشمک زن، ۵ هزار و ۴۴۲ عدد تعمیرات تابلو و علائم ایمنی و اطلاعاتی و ۱۰۵ عدد ایمن سازی گاردریل، پل‌ها و دماغه‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال جاری گفت: با هدف ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای بیش از ۱۵کیلومتر حفاظ بتنی در راه‌های مواصلاتی استان نصب شده است.