شناسهٔ خبر: 152294 - سرویس ریلی

جابه‌جایی بیش از ۲۶۱ هزار مسافر در راه آهن زاگرس

قطار باری مدیرکل راه‌آهن زاگرس از جابه‌جایی بیش از ۲۶۱ هزار مسافر توسط این راه‌آهن در ۸ ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن زاگرس، حسن زیودار مدیرکل این راه‌آهن گفت: در هشت ماهه امسال ۲۶۱ هزار و ۶۴۹ مسافر در راه آهن زاگرس به‌ وسیله ۳ هزار و ۸۴۶ رام قطار جابه‌جا شدند. 

وی افزود: مقایسه آمارها با مدت مشابه پارسال که ۲۵۱ هزار و ۷۴۸ مسافر به‌وسیله ۳ هزار ۹۱۹ رام قطار بوده است، رشد ۴ درصدی نشان‌می‌دهد.

زیودار نفر کیلومتر ثبت شده در هشت ماه امسال را ۵۱ میلیون و ۵۱۹ هزار نفر کیلومتر اعلام‌کرد و ادامه‌ داد: مقایسه آمارها با توجه به اینکه پارسال این رقم ۴۸ میلیون ۴۳۵ هزار نفر کیلومتر بوده گویای رشد ۶ درصدی است. 

راه آهن زاگرس یکی از نواحی نوزده‌گانه راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که اداره کل راه آهن زاگرس مأموریت بهره برداری از شبکه و تجهیزات آن به‌منظور ارائه خدمات حمل و نقل بار در شبکه ریلی و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاه‌های حوزه استحفاظی شوشتر و هفت تپه تا تنگ هفت استان لرستان به طول ۲۲۵ کیلومتر و با محوریت ایستگاه تشکیلاتی اندیمشک را برعهده دارد. 

راه آهن ناحیه زاگرس به‌دلیل تلاقی کوه‌های زاگرس با جلگه خوزستان و پل ارتباطی به بنادر خرمشهر، آبادان، بندر امام‌خمینی، ماهشهر و خلیج فارس از اهمیت بالایی در خطوط ریلی کشور برخوردار است و نقش مهمی در جابه‌جایی بار و مسافر به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد.