شناسهٔ خبر: 15284 - سرویس شرکت‌ها

بازدید نورزاد از محل احداث پل مرزی ایران و ترکمنستان بر رودخانه تجن

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی احداث پل مرزی اتصال ایران به ترکمنستان و راه‌های ارتباطی آن به منظور تسهیل ترانزیت مرزی در نقطه سرخس و ارتقای سطح ایمنی و بهبود کیفیت بر روی رودخانه تجن به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در جریان بازدید از محل احداث پل مرزی اتصال ایران به ترکمنستان گفت: با توجه به ناکارآمد بودن پل موجود و عرض ناکافی و همچنین فرسودگی قطعه‌های فلزی آن و ضرورت ارتقای ایمنی و تسهیل ترانزیت مرزی در نقطه سرخس واقع در مرز ایران و ترکمنستان، تصمیم بر آن شد تا پلی به طول 96 متر با عرض و سازه استاندارد به منظور تسریع و بهبود کیفیت رفت و آمد در این منطقه احداث شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: این پل بر روی رودخانه تجن در مسیر کریدور شمال ـ جنوب در مناسب‌ترین نقطه تلاقی حمل و نقل دو کشور ایران و ترکمنستان در مسیر باستانی جاده ابریشم قرار گرفته است که با بهره‌برداری از پل جدید، تردد مرزی بین دو کشور از نظر کمی و کیفی بهبود می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید با اشاره به موقعیت پل در این منطقه ترانزیتی تأکید کرد: در خصوص احداث پل جدید سواره بر روی رودخانه مرزی تجن در منطقه سرخس مقرر شده گزینه نهایی جانمایی و مشخصات فنی پل مطالعه شود و بر این اساس گزینه مطرح  حدود 240 متری پایین‌دست پل موجود در نظر گرفته شده است.

نورزاد افزود: طول این پل 96 متر است که 48 متر آن در خاک ایران و 48 متر در خاک ترکمنستان واقع شده است، عرض پل 150 متر است که دارای 4 دهانه 18 متری و یک دهانه 24 متری در میانه است./