شناسهٔ خبر: 15310 - سرویس استان‌ها

به منظور بازگشایی گردنه کوهین در قزوین انجام شد

اعزام ماشین آلات راهداری گیلان به قزوین / تلاش راهداران گیلان و قزوین برای بازگشایی گردنه کوهین

برف رئیس اداره ماشین آلات راه و شهرسازی گیلان از اعزام ماشین آلات راهداری این اداره کل برای کمک به بازگشایی گردنه کوهین در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، به منظور رفاه حال مسافران وبازگشایی راههای موصلاتی ، اداره کل راه وشهرسازی گیلان دستگاههای سنگین راهداری را برای کمک به بازگشایی راهها به استان قزوین اعزام کرد.

 فریبرز چراجی رئیس اداره ماشین آلات با اشاره به شدت  بارش برف وحجم زیاد نزولات جوی گفت:به علت بارش سنگین برف در روز اخیرکه منجر به بسته شدن برخی محورهای کوهستانی ازجمله گردنه کوهین در استان قزوین شده است این اداره برای رفاه حال مسافران وبازگشایی منطقه در سریع‌ترین زمان ممکن ، یک دستگاه نمک پاش به همراه تیغه برفروب و یک دستگاه کمپرسی با تیغه برفروب به محل اعزام کرد.

مدیر راهداری استان قزوین هم با اشاره به بارش برف شدید که از روز گذشته در این استان آغاز شده است، گفت:: به علت بارش برف، کولاک شدید و کاهش دید افقی در گردنه کوهین ،این مسیر بسته شد که با تلاش راهداران دو استان گیلان وقزوین در حال بازگشایی مسیر هستیم.

جواد حق لطفی با اشاره به آماده‌باش همه پرسنل راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی در محورهای استان گفت :۴۰ اکیپ راهداری، ۲۵۰ دستگاه ماشین از انواع ماشین آلات راهداری و ۳۰۰ نفر از راهداران این اداره‌کل در حال بازگشایی مسیرها هستند.اما از انجا که حجم برف وکولاک در گردنه کو.هین بیش از سایر محور هاست وهمچنان -تا لحظه تنظیم خبر - ادامه دارد،راهداری گیلان با اعزام ماشین آلات خود به  کمک ما آمد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی از همه هم‌میهنان خواست تا از سفرهای غیرضروری جدا خودداری کرده و در صورت نیاز به انجام سفر همه امکانات زمستانی خودروی خود را کنترل کرده و زنجیر چرخ همراه داشته باشند و در صورت بروز هر گونه مشکلی در این خصوص با شماره گویای ۱۴۱ اداره کل راه و شهرسازی تماس حاصل بگیرند.

 گردنه کوهین به علت برف وکولاک شدید از شامگاه دیشب مسدود اعلام شد وتلاش راهداران گیلانی و قزوینی برای بازگشایی آن ادامه دارد./