شناسهٔ خبر: 153130 - سرویس وزارتی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در پست‌های مدیریتی وزارت راه و شهرسازی

زهره ای معاون منابع انسانی و توسعه مدیریت وزارت راه و شهرسازی از برنامه وزارتخانه برای بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در پست‌های مدیریتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی زهره‌ای معاون منابع انسانی و توسعه مدیریت وزارت راه و شهرسازی امروز ۲۸ آذرماه در دیدار با فرزندان و خانواده‌های شهدا شاغل در ستاد وزارتخانه تشکیل جلسه داد و به تشریح بخشی از اقدامات این وزارتخانه برای ساماندهی منابع انسانی و اموال منقول و غیرمنقول مجموعه بزرگ وزارت راه و شهرسازی پرداخت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تاکید وزیر راه و شهرسازی و بعد از بررسی‌های انجام شده و تشکیل قرارگاه ساماندهی نیروی انسانی، مقرر شد تا ساماندهی نیروی انسانی و همچنین ساماندهی اموال منتقول و غیرمنقول در برنامه این معاونت قرار بگیرد که تلاش کردیم تا این دو مورد به نتیجه مطلوبی برسد.

زهره‌ای با بیان تشکیل جلسات متعدد با سازمان امور اداری و استخدامی و همچنین مجلس شورای اسلامی از برنامه این وزارتخانه برای ساماندهی حقوق و دستمزد کارکنان شاغل در مجموعه وزارتخانه خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده تلاش شد تا ترمیم حقوق کارکنان وزارت راه و شهرسازی در بودجه امسال دیده شود.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی در ادامه از برنامه این وزارتخانه برای بهره‌مندی از ظرفیت خانواده‌های شهدا به کار گمارندن آنها در پست‌های کارشناسی و مدیریتی بر اساس توانمندی‌ها خبر داد.

وی تاکید کرد: تلاش شده است تا در این دوره، موضوع رفاهیات تمامی شاغلان مدنظر قرار بگیرد و در این خصوص، تبعیض‌ها برطرف شود.

به گفته زهره‌ای، تامین مسکن کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی با بررسی‌ تمامی جوانب در برنامه است و به زودی نتیجه اقدامات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر اقداماتی که به زودی اجرایی خواهد شد را آموزش کارکنان عنوان کرد و افزود: در برنامه است تا از ظرفیت نخبگان به ویژه نخبگان فرزندان شهدا در بدنه وزارت راه و شهرسازی استفاده شود و کمیته انتصابات متشکل از ۱۲ نفر عضو بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های نخبگان در پست‌های مناسب برای افزایش بهره‌وری تشکیل شده است و این کار در حال انجام است.

زهره‌ای تصریح کرد: برای بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان فرزندان شهدا همچنین سایر نیروی انسانی وزارت راه و شهرسازی مشکلی وجود ندارد.

وی در خصوص امضای تفاهم نامه معاونت منابع انسانی و توسعه مدیریت وزارت راه و شهرسازی با بنیاد شهید توضیح داد:  مقرر شد تا فرزندان شهیدان و جانبازان بتوانند از ظرفیت دانشگاه های شهیدبهشتی و شریف، استفاده کنند. در فاز نخست مقرر شد تا فرزندان شاهد دستگاه ها از ظرفیت سازمان‌ها و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی بهره مند شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعیین تکلیف نیروهای انسانی شاغل در وزارتخانه که به شکل حجمی، طرحی و سایر مدل‌ها در حال فعالیت هستند، گفت: با تاکید وزیر راه و شهرسازی تبدیل وضعیت نیروها در برنامه است و با سازمان امور اداری و استخدامی وارد مذاکره شده‌ایم.