شناسهٔ خبر: 153382 - سرویس بنادر و دریانوردی

حمل و نقل دریایی در هفته ای که گذشت:

از امضای ۶۵ هزار میلیارد تومان قرارداد از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه بنادر تا جذب ۷۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی در بنادر کشور

بندر آبادان ساخت بیش از ۷۰ شناور در دستور کار قرار دارد، جذب ۷۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی در بنادر کشور، امضای ۶۵ هزار میلیارد تومان قرارداد از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه بنادر، انعقاد ۵۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه و قرارداد برای توسعه اقتصاد دریا و سرمایه گذاری بندری در ایران، با کمک شما آینده درخشان تر در بهره برداری از ظرفیت های دریا رقم خواهیم زد، بالغ بر ۵۰۰ میلیون تن بار در دولت سیزدهم تخلیه و بارگیری شده است و خلیج گرگان با لایروبی و احیا به فرصتی برای منطقه و کشور تبدیل شده است مهمترین عناوین خبری حمل و نقل دریایی در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین عناوین خبری حوزه حمل و نقل دریایی در هفته گذشته به شرح زیر است:

خلیج گرگان با لایروبی و احیا به فرصتی برای منطقه و کشور تبدیل شده است 

رییس جمهور در جمع مردم گرگان گفت: لایروبی خلیج گرگان با تلاش های فراوان به شکل مناسبی انجام شد و این تهدید برطرف شد و خلیج گرگان دوباره به فرصتی برای منطقه و کشور تبدیل شده است.

با کمک شما آینده درخشان تر در بهره برداری از ظرفیت های دریا رقم خواهیم زد 

وزیر راه و شهرسازی در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز حمل و نقل دریایی و بندری خطاب به فعالان بخش حمل و نقل و لجستیک گفت: با کمک شما آینده درخشان تر در بهره برداری از ظرفیت های دریا رقم خواهیم زد.

انعقاد ۵۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه و قرارداد برای توسعه اقتصاد دریا و سرمایه گذاری بندری در ایران 

وزیر راه و شهرسازی از انعقاد ۵۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه و قرارداد برای توسعه اقتصاد دریا و سرمایه گذاری بندری در ایران طی برگزاری همایش توسعه دریامحور و روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری خبر داد.

ساخت بیش از ۷۰ شناور در دستور کار قرار دارد 

وزیر راه و شهرسازی با اعلام تحویل ۵۰ شناور در دولت سیزدهم گفت: ساخت بیش از ۷۰ شناور در دستور کار قرار دارد و بیش از ۵۰ شناور نیز در مرحله مناقصه است که دستاورد بزرگی در حوزه حمل‌ونقل دریایی است.

امضای ۶۵ هزار میلیارد تومان قرارداد از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه بنادر 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همایش توسعه دریا محور گفت: در طول این ۲ سال ۶۵ هزار میلیارد تومان قرارداد در بنادر کشور امضا شده که برخی افتتاح شده و برخی در حال اجرا است.

جذب ۷۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی در بنادر کشور 

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از برگزاری همایش «توسعه دریامحور» به مناسبت روز حمل و نقل با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: جذب ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در قسمت روبناها و به کارگیری ۵۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی در پسکرانه های بندری را در دست اجرا دارد.

بالغ بر ۵۰۰ میلیون تن بار در دولت سیزدهم تخلیه و بارگیری شده است 

بندر به عنوان محل تلاقی کریدورها و مسیرهای تردد کالا نقش بزرگی ایفا می کند و با ظرفیت سازی هایی که انجام شده است، حدود ۵۰۰ میلیون تن در دولت سیزدهم تخلیه و بارگیری شده است.