شناسهٔ خبر: 15346 - سرویس استان‌ها

استقرار ۴۵ اکیپ راهداری زمستاني در محورهاي مواصلاتي استان بوشهر

ماشین آلات راهداری مديريت راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر با اشاره به آمادگی راهداران و عوامل راهداری برای اجرای بهتر طرح راهداری زمستاني امسال، گفت: در طول فصل سرما، ۴۵ اکیپ راهداری با استفاده از ۳۴۱ نیرو و عوامل راهداری در راه‌های استان مستقر شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی بوشهر، عبدالكريم اخترشناس در گفتگو با خبرنگار روابط عمومي گفت: ۲۱۰ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین نیز در این ایام در گردنه‌ها و نقاط پرحادثه استان حضور خواهند داشت.

اخترشناس افزود: ۱۶ باب راهدارخانه ثابت در مناطق پرحادثه و جاده‌هاي استان در حال تجهیز امکانات و ۴۱ گشت راهداري و ۳۴۱ نيروي راهداري برای مقابله با ناپايداري‌هاي جوی فصل زمستان و ساماندهي ترافيك فعال هستند.

وی گفت: براساس سنوات گذشته از اوایل آذر ماه برنامه‌ریزی‌های لازم برای مقابله با هرگونه تغییرات جوی مانند تشکیل اکیپ‌های شهرستانی، استخراج آمارها و تهیه  فهرست کشیک‌ها و اعلام کم و کاستی‌ها به مراجع ذیصلاح انجام شده است.

مديريت راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر بيان كرد: برای مدیریت خوب و بهینه راهداری زمستاني و عبور از شرایط بحرانی فصل زمستان، به تعامل بیش از پیش سازمان‌ها با وجود کمبود امکانات و چالش‌های پیش‌رو نیازمند هستیم.

قابل ذكراست كاربران جاده‌اي مي‌توانند آخرين وضعيت ترافيكي و جوي محورهاي استان را از طريق شماره شبانه‌روزي ۰۹۱۷۷۷۱۴۴۴۴ و سامانه گويا ۱۴۱ مركز مديريت راه‌ها مطلع شوند.