به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای کشور در سفر به استان اردبیل در جلسه شورای معاونین با بیان اینکه استان اردبیل یکی از استانهای سرد و سخت در زمستان است و اکثر فصول سال با بارش همراه است، گفت: با توجه به اینکه برخی ماشین آلات فرسودهبودند و در عملیات زمستانی و بازگشایی راهها همکاران راهداری مجبور به بازسازی بودند و عملیات بازگشایی راهها با مشکل مواجه میشد مجوز خرید این میزان ماشین آلات انجام شد.
وی با بیان اینکه استان اردبیل دارای گردنههای سخت و صعبالعبور است و ۱۵۰ روز راهداری زمستانی دارد، گفت: پیمانکار این پروژه مشخص شده و با قدرت خرید ماشین آلات در حال انجام است.
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای کشور با قدردانی از تلاشهای شبانه روزی همکاران استان اردبیل در اجرای پروژهها تصریحکرد: هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی پروژههای این اداره کل با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسیده و تقدیم مردم استان اردبیل میشود.
امانی از آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز در روزهای آینده با حضور وزیر راه شهرسازی خبر داد و خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اردبیل یکی از ادارات موفق در اجرای پروژه و جذب اعتبارات است که این مهم نشان دهنده تعامل، همکاری و اتحاد در بین همه همکاران این اداره کل با مدیریت و استان اردبیل با سازمان راهداری و مسئولان است.
وی با اشاره به مرز مشترک استان اردبیل با جمهوری آذربایجان بر توجه و توسعه همه جانبه این مرز در درآمدزایی برای سازمان راهداری تأکید کرد و گفت: پایانه مرزی بیله سوار یکی از پایانههای مهم کشور در حوزه صادرات و ترانزیت کالا به کشورهای حوزه قفقاز روسیه و جمهوری آذربایجان است.
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای کشور با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه پس کرانه پایانه مرزی بیله سوار که با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان در حال اجراست، یادآور شد: ساماندهی کامیونهای ترانزیت، عملیات ترانشیب، تخلیه و بارگیری، نوبتبندی و کاهش ترافیک شهری کامیونها در سطح شهر بیله سوار با اتمام این پروژه به سرانجام خواهد رسید.
امانی همچنین در جهت افزایش درآمدزایی برای سازمان بر تشدید نظارتها بر صدور بارنامه، جلوگیری از اضافهبار و بار بدون بارنامه اشاره کرد و ادامهداد: در خود مرز نیز باید با نظم دهی به روند ترانزیت کالا و جابهجایی مسافر از مرز بهدنبال درآمدهای جدید باشیم تا به همان عقیده که درآمد ترانزیت میتواند جایگزین درآمد نفت در کشور باشد دست یابیم.