شناسهٔ خبر: 153908 - سرویس هواشناسی

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

احتمال آسیب به شناورها در خلیج فارس وتنگه هرمز

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی کشور نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد که این شرایط احتمال آسیب به شناورها را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد دریایی سازمان هواشناسی کشور، سامانه تداوم وزش باد نسبتا شدید تا شدید با جهت شمال غربی و افزایش ارتفاع موج از روز جمعه تا دوشنبه موجب وزش باد موقتی شمال غربی با بیشینه سرعت باد ۲۸ نات و بیشینه ارتفاع امواج در سواحل ۱/۵ متر و در فراسواحل تا ۲ متر خواهد شد.

منطقه اثر این سامانه روز شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و مناطق غربی هرمزگان، در خلیج فارس و روز یک‌شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس و تنگه هرمز اعلام شده است.

روز دوشنبه نیز مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر در خلیج فارس با این شرایط جوی همراه خواهد شد.

اثر مخاطره این سامانه اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به شناورها به خصوص شناورهای سبک، احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل و همچنین اختلال موقت در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به ممانعت از فعالیت‌های تفریحی، منع تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی توصیه کرده است.