شناسهٔ خبر: 15398 - سرویس استان‌ها

برگزاري كميته كالبدي- زيرساختي ستاد بازآفريني محلات هدف شهرستان بوشهر

جلسه بوشهر سرپرست اداره عمران و بهسازي اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر از برگزاري كارگاه ستاد بازآفريني محلات هدف استان، در فرمانداري بوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر غلامرضا مرادي در اين خصوص گفت:

با مشاركت فرمانداري، شهرداري و اداره عمران و بهسازي اداره كل راه و شهرسازي و پس از برگزاري ستاد بازآفريني محلات هدف استان، ستاد بازآفريني شهرستان، كارگاه آموزشي تشريح سند ملي راهبردي احياء بهسازي و نوسازي بافت‌هاي ناكارآمد و همچنين ابلاغ آيين‌نامه و شيوه‌نامه‌هاي‌ برگزاري جلسات ستاد شهرستاني و كميته‌هاي زير مجموعه آن، امروز سه شنبه كميته كالبدي-زيرساختي آن با حضور حسن ابراهيمي فرماندار محترم شهر بوشهر و ساير دستگاه‌هاي عضو كميته مذكور و همچنين حضور فعال تمامي شوراياران محلات هدف برگزار شد.

مرادي افزود: در اين جلسه ابتدا نماينده شهرداري (دبير جلسه) گزارشي از جلسات گذشته و هدف از تشكيل جلسه عنوان کرد.

فرماندار بوشهر بر اهميت مشاركت شهروندان در تصميم‌سازي‌ها و بالا بردن حس شهروندي و احقاق حقوق شهروندي و همچنين افزايش روحيه مطالبه‌گري تاكيد کرد.

ابراهيمي با بيان اينكه رويكرد جديد دولت در مواجه با بافت‌هاي ناكارآمد مي‌تواند خلاء هاي مديريتي در نحوه مداخله با بافت‌هاي ناكارآمد را برطرف كند و ابراز اميدواري کرد: با برگزاري ساير كميته‌هاي فرهنگي- اجتماعي، اقتصادي-مالي و حقوقي به يك برنامه جامع در فرايند بازآفريني برسيم.

سپس نمايندگان شورايارهاي هر محله كاستي و مشكلاتي كه مردم با آن مواجهه هستند را بيان کردند.

اعم موارد مطرح شده در اين جلسه مباحث مربوط به زيرساخت ها (آب و فاضلاب، مخابرات برق، آب‌هاي سطحي و آسفالت كوچه‌ها و ...) بود موضوعات ديگر كمبود خدمات بهداشتي خصوصاً پايگاه بهداشت در سكونتگاه‌هاي غير رسمي، كمبود فضاي سبز و زمين ورزشي در كليه سكونتگاه‌هاي غير رسمي بود.

مشكلات عديده بافت تاريخي بوشهر نيز در اين جلسه مطرح شد از جمله آنها مي‌تواند به عدم سيستم فاضلاب و دفع آب‌هاي سطحي مناسب، كمبود خدماتي مثل پارك و فضاي سبز و روشنايي اشاره كرد.

در پايان اين جلسه مقرر شد دستگاه‌هاي متولي خدمات زيربنايي و ساير نهادهاي مرتبط برنامه و پيشنهادات خود را در مورد هر كدام از موارد فوق در جلسات آتي ارائه دهند.