شناسهٔ خبر: 154055 - سرویس استان‌ها

در جریان ارزیابی های جایزه رویداد ملی بم انجام شد؛

تشریح تجارب موفق شهرداری اسلامشهر در خصوص اقدامات بازآفرینی محله شهرک امام حسین(ع)

مجتبی صادقی مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب استان تهران تجارب موفق باز آفرینی محله هدف شهرک امام حسین (ع) در شهرستان اسلامشهر را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ مجتبی صادقی مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب استان تهران گفت: رویکرد شهرداری اسلامشهر با همراهی راه و شهرسازی و اتخاذ یک رویکرد نوین در مواجه با بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در محله هدف شهرک امام‌حسین (ع) به مساحت ۸۳ هکتار و تصویب در ستادهای شهرستانی و استانی به‌جهت ساماندهی و بهسازی، مداخلات مستقیم و غیر مستقیم و همچنین اجرای پروژه‌های کالبدی و غیر کالبدی قابل توجه است.

وی گفت: ایجاد رینگ پیرامونی در محدوده بافت شهرک مذکور به‌لحاظ جلوگیری از توسعه نامتوازن شهرک و تأمین سرانه‌های عمومی، خدماتی و رفاهی در توافق با مدرسه عالی شهید مطهری، احداث بوستان و دریاچه ۵/۶ هکتاری شهید سلیمانی به‌جهت افزایش سرانه‌های فضای سبز در راستای ایجاد تعلق‌خاطر برای ساکنین محله مذکور قابل توجه است.

مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب استان تهران پس از تشریح این دو اقدام در ادامه از هشت اقدام دیگر شهرداری اسلامشهر از جمله احداث سایت مدیریت بحران، جمع آوری آب‌های سطحی، تأمین و بهبود روشنایی معابر خیابان‌های اصلی و فرعی در بافت‌های فرسوده، احداث زمین فوتبال چمن مصنوعی، جدول‌گذاری و همسطح سازی معابر، بهسازی و آسفالت معابر، بازگشایی معابر و احداث دسترسی‌های جدید نام برد.

صادقی با بیان اینکه تمام این موارد در راستای افزایش سرمایه‌های اجتماعی در محله مذکور انجام‌شده، تصریح‌کرد: راه اندازی هیئت تعیین تکلیف املاک قولنامه‌ای به‌جهت دریافت اسناد مالکیت و همچنین اجرای ماده ۱۰۴ مکرر برای دریافت سند اعیانی املاک اوقافی در تعامل با اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان اسلامشهر نیز جزء جدیدترین اقدامات بوده است.  

مدیر راه و شهرسازی شهرستان اسلامشهر در پایان گفت: در تلاش هستیم از ظرفیت‌های طرح کلید به کلید در اسلامشهر استفاده کنیم تا با کار گشایی در این امور، مردم بیش از پیش به نوسازی در بافت‌های فرسوده ترغیب شوند.