شناسهٔ خبر: 154064 - سرویس استان‌ها

حمل بیش از ۲۸ میلیون تن کالا از مبدأ استان کرمان

بیش از28 هزار تن کالا از مبدأ استان کرمان به نقاط مختلف كشورحمل شده است معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: بیش از ۲۸ میلیون تن کالا از مبدأ استان کرمان در ۸ ماهه نخست سال جاری به نقاط مختلف کشور حمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، مسلم سمندری با اشاره به این که در حال حاضر بالغ بر ۱۹ هزار و ۲۷۲ راننده در حوزه جابه‌جایی کالا فعالیت دارند، گفت: در ۸ ماهه نخست امسال حدود ۲۸ میلیون تن کالا از مبدأ استان کرمان به اقصی نقاط کشور حمل شده است که این امر نشان از ظرفیت شرکت‌ها، رانندگان و ناوگان حمل و نقل کالای استان دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان این که از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه ۱۲۵ هزار بارنامه توسط ۲۱۵ شرکت حمل و نقل کالای فعال در استان کرمان صادرشده است، تصریح کرد: صدور بارنامه الکترونیکی به منظور امنیت جابه‌جایی حمل و نقل کالا، بهبود استانداردهای حمل بار، افزایش ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای، برقراری عدالت توزیع بار در ایجاد سامانه بارنامه برخط درحال انجام است.

سمندری خاطرنشان کرد: عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن، آهن اسفنجی، گندله، کنستانتره سنگ آهن، سیمان و مواد نفتی بوده که به وسیله انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون، کامیونت و تریلر حمل شده است.

وی مقصد اصلی بارهای استان کرمان را به ترتیب استان‌های کرمان، هرمزگان، بندرعباس، یزد، خوزستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان عنوان کرد و یادآور شد: شهرستان‌های سیرجان، کرمان و زرند به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم مبدأ بارهای استان را در ۸ ماهه نخست امسال به خود اختصاص داده‌اند.