شناسهٔ خبر: 154143 - سرویس استان‌ها

رسیدگی به ۴ هزار درخواست و شکایت در سامانه ۱۴۱ استان خراسان رضوی

سامانه 141 مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی از رسیدگی به ۴ هزار درخواست و شکایت در سامانه ۱۴۱ استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، جعفر شهامت با بیان این نکته که از ابتدای سال جاری بیش از ۳ هزار و ۹۵۸ مورد شکایت راه در سامانه ثبت وقایع و رخدادهای جاده‌ای ثبت شده گفت: تعداد ۲ هزار و ۸۳۴ مورد آن اقدام واکنش سریع بوده که با تلاش و پیگیری همکاران و راهداران در ادارات تابعه با قید فوریت رفع اشکال شده و مابقی نیز با توجه به نیاز تخصیص اعتبار و منابع مالی لازم توسط دولت، با توجه به هزینه‌های بالای اقدامات راهداری و راه‌سازی در دست پیگیری و اقدام است.

وی با بیان اینکه گسترش سامانه‌های حمل و نقل هوشمند نقش شایانی در مدیریت هرچه بهتر و بیشتر وقایع و رخدادهای جاده‌ای داشته افزود: امروزه از طریق همین سامانه‌ها و ارتباط مستقیم ایجاد شده بین آحاد مردم و مسافرین جاده‌ای با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امکان ثبت و پیگیری مشکلات و نظرات و انتقادات مردم از وضعیت حمل و نقل عمومی بار و مسافر و همچنین مشکلات و کمبودهای جاده‌ای از درگاه سامانه گویا، وب سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ به‌عنوان پیشخوان ارتباطی شبانه روزی با زائرین و هم استانی‌های عزیز میسر شده است که عمده موارد دریافتی در زمینه روکش راه‌ها، سرعت کاه غیر استاندارد و حمل و نقل عمومی استان بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان ادامه داد: فرآیند کار واکنش سریع اقدامات راهداری بدین شکل است که ابتدا شکایات مردمی توسط همکاران مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که از طریق تماس یا ارتباط با سامانه ۱۴۱ اقدام می‌کنند، ثبت و سپس توسط سامانه جامع مدیریت سوانح و حوادث جاده‌ای کشور به رؤسای ادارات شهرستان‌های مربوطه ارجاع می‌شود که شامل محدوده شکایت، نوع و موضوع شکایت و شهرستان مربوطه است.

وی افزود: در این مرحله و پس از ثبت اولیه شکایت پیامکی برای فرد تماس گیرنده ارسال می‌شود که حاوی کد پیگیری و خلاصه موضوع شکایت است، نامبرده می‌تواند از طریق همان کد پیگیری وارد سایت WWW.۱۴۱.ir گردیده و نسبت به اطلاع از اقدامات صورت گرفته در خصوص شکایت خود اطلاع حاصل کند.

شهامت افزود: با توجه به اهمیت خدمت رسانی هرچه بیشتر و سریع‌تر به کاربران راه و فرد شاکی، شکایت ثبت شده پس از بررسی اولیه محتوا توسط کارشناسان ستادی مرکز مدیریت راه‌ها با توجه به شهرستان مربوطه در سامانه RMS توزیع شده که در این مرحله راهداران عزیز حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت نسبت به بررسی و رفع اثر واقعه اقدام کرده و گزارش اقدامات صورت گرفته خود را از جمله موقعیت، تصاویر و توضیحات تکمیلی در سامانه بارگذاری می‌کنند.

وی گفت: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان‌رضوی در ۹ ماه ابتدایی سال جاری با بیشترین درصد راهداران فعال در سطح راه‌های کشور و همچنین بیشترین ثبت عملکرد اقدامات و فعالیت‌های راهداری صورت گرفته در رتبه عالی ارزیابی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور قرار گرفته و عملکرد مؤثرتر و بهتری را نسبت به سایر ادارات از خود به‌جا گذاشته‌است. امید است با توجه به موارد یاد شده و تلاش‌های بی دریغ همکاران راهدار و بی ادعای این استان این اداره کل بتواند در راستای سیاست‌های دولت مردمی و خدمت رسانی هرچه بهتر و بیشتر به کاربران راه مطابق سنوات گذشته مسیر خدمت رسانی به مردم و زائرین عزیز تکمیل شود.