شناسهٔ خبر: 15431 - سرویس استان‌ها

با حضور استاندار اصفهان

سند بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان تصویب شد

جلسه اصفهان با تصویب سند بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان، تدوين برنامه اجرايي ۵ ساله بازآفريني شهري استان در دستور كار دبيرخانه ستاد استاني قرارگرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، دومین جلسه ستاد استانی باز آفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری با حضور استاندار اصفهان به عنوان رئیس ستاد استانی بازآفرینی و همه اعضا در استانداری اصفهان تشکیل شد.

رسول زرگرپور استاندار اصفهان ضمن تایید سند بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان گفت: این سند، سند جامع و کاملی بوده که با چارچوب مفهومی مشخص تنظیم شده است.

وی افزود: تقویت سیاست یکپارچه شبکه حمل و نقل درون و برون شهری و تامین شبکه ارتباطی میان مراکز فعالیت و سکونت درمحدوده‌های هدف، رفع موانع حقوقی و ثبتی اراضی و املاک واقع در محدوده‌های هدف، اتخاذ تمهیدات مناسب در فرایند تهیه و اجرای برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی از راهبردهای درنظر گرفته شده در این سند است.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دبیر ستاد استانی بازآفرینی در ابتدا به بیان قوانین مرتبط با بازآفرینی شهری پرداخته و مبانی قانونی تشکیل ستاد، فرآیند تهیه سند بازآفرینی شهری استان همچنین اهداف و سوابق تهیه و اجرای طرح‌های ساماندهی و توانمندسازی در استان را تشریح کرد و یکی از اهداف آن را ایجاد وحدت رویه در فرایند بازآفرینی و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از طریق جلب مشارکت مردمی دانست.

نریمان مصطفایی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری نیز در ادامه به تشریح آیین‌نامه ستاد استانی و ساز و کار کمیته‌های ذیل آن پرداخت و خواستار نظرخواهی از اعضا در این خصوص شد.

در پایان با تصویب سند بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان تدوين برنامه اجرايي ۵ ساله بازآفريني شهري استان در دستور كار دبيرخانه ستاد استاني قرارگرفت./