شناسهٔ خبر: 1544 - سرویس ریلی

قطار مسافری گردشگران اروپایی وارد ایران شد / مجارستانی‌ها هم با قطار به ایران می‌آیند

قطار مدیر امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از ورود نخستین قطار مسافری گردشگران اروپایی به داخل ایران خبر داد و گفت: با فراهم آوردن تسهیلات برای این نوع سفرهای بین‌المللی دنبال نشان دادن امنیت و فرهنگ‌ ایران به گردشگران خارجی‌ هستیم.

عباس نظری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: این قطار ترکیه‌ای شامل 78 مسافر از کشورهای آلمان، روسیه، سوئیس، دانمارک، انگلستان، استرالیا، اسپانیا، سنگاپور و ترکیه است که صبح امروز 7 مهرماه از مرز ریلی رازی - کاپیکوی وارد کشور ایران شد. این قطار پس از عبور از شهرهای تبریز٬ زنجان، تهران٬ اصفهان٬ یزد و شیراز دوباره به تهران برمی‌گردد و مسافران آن در روز 13 مهر ماه با هواپیما، تهران را به مقصد استانبول ترک می‌کنند.

وی با بیان اینکه این گردشگران با هدف بازدید از مناطق گردشگری و فرهنگی به ایران آمده‌‌‌اند، ادامه داد: این مسافران در طول سفر داخل قطار خواهند بود و تنها برای بازدید از امکان دیدنی ایران از قطار خارج می‌شوند و در صورت نیاز، آژانس مسافری هماهنگ کننده این قطار، اقدام به آماده کردن هتل می‌کند.

نظری توضیح داد: این قطار به طور آزمایشی وارد ایران شده است و شرکت راه‌آهن ایران در سیر و حرکت نخستین قطارهای مسافری بین‌المللی به دنبال جذب منافع مالی نیست بلکه درصدد نشان دادن چهره ایمن و دیدنی ایران با فراهم آوردن تسهیلات سفر ریلی است. البته با رونق گرفتن سفرهای بین‌المللی ریلی، ایران به دنبال توجیه اقتصادی این پروژه خواهد بود.

وی یادآور شد: گروه دوم مسافران ریلی ترکیه همزمان با خروج گروه نخست وارد کشور شده و پس از بازدید از شهرهای تهران٬ اصفهان، یزد٬ شیراز و زنجان 19 مهرماه از مرز ریلی رازی به سوی ترکیه می‌روند. این گروه نیز در قالب 78 نفر به ایران می‌آیند.

مدیر امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از ورود گروهی دیگر از مسافران ریلی از کشور مجارستان به ایران خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته حدود 80 تن از شهروندان اروپایی همزمان با 30 مهرماه از طریق قطار وارد ایران می‌شوند. این گروه نیز مانند گروه‌های ترکیه‌ای از اماکن تاریخی و مذهبی ایران بازدید خواهند کرد.

وی افزود: هدف از فراهم آوردن تسهیلات برای مسافران ریلی بخش بین‌الملل، نشان دادن امکانات، ایمنی ریلی و جاذبه‌های این مسیر است زیرا اکنون بسیاری از گردشگران با هواپیما به ایران سفر می‌کنند./