شناسهٔ خبر: 15465 - سرویس بنادر و دریانوردی

از سوی اعضاي هیات دولت صورت گرفت؛

تصویب اجرای مشاركتی فاز یك طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار

بندر چابهار هیأت وزیران به سازمان بنادر و دریانوردی اجازه داد برای اجرای فاز یك طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار نسبت به انعقاد قرارداد مشاركت با نسبت ۷۰ درصد (بخش مشاركت) به ۳۰ درصد (سازمان بنادر) اقدام كند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تصویب دولت، مبلغ هفتاد و پنج میلیارد ریال اعتبار برای تكمیل محور اهر – تبریز به منظور جلوگیری از وقوع بحران و ایجاد اختلال در ترافیك عبوری، در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

هیأت وزیران به سازمان بنادر و دریانوردی اجازه داد به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی برای اجرای فاز یك طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار نسبت به انعقاد قرارداد مشاركت با شركت یا پروژه‌ای كه به منظور خرید، نصب، راه‌اندازی، نگهداری تجهیزات و بهره‌برداری از آن تأسیس می‌شود، با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام کند. بر این اساس، طرح مشاركت و سازمان هر یك مكلفند به ترتیب نسبت به تأمین هفتاد درصد و سی درصد منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه مذكور اقدام كنند.

در ادامه، دولت به تخصیص اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه در استان‌های تهران، قزوین، فارس، خراسان جنوبی و شمالی، اردبیل، اصفهان، قم، كردستان، همدان و گیلان كرد./