شناسهٔ خبر: 154810 - سرویس استان‌ها

با اجرای حکم قضایی؛

اراضی به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد تومان در استان اصفهان به بیت المال بازگردانده شد

صفری حقوقی اصفهان رئیس اداره امور حقوقی و دعاوی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با اجرای حکم قضایی اراضی به مساحت حدود ۲۵۰ مترمربع و به ارزش ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در استان اصفهان خلع ید و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مجید صفری رئیس اداره امور حقوقی و دعاوی راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: با پیگیری‌های حقوقی از سوی این اداره‌کل در راستای رفع تصرف اراضی ملی استان اصفهان و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص، زمین دولتی واقع در سه راه ملک شهر به مساحت حدود ۲۵۰ متر مربع رفع تصرف شده است.  

وی افزود: در این خصوص تنظیم دادخواست و طرح دعوی به خواسته ی خلع ید و پرداخت اجرت المثل از سال ۱۳۹۷ موضوع پلاک ثبتی ۲۷۸۹ فرعی از ۶۸ اصلی بخش ۱۴ ثبتی اصفهان انجام که پس از رسیدگی در شعب حقوقی و تجدیدنظر، رای به نفع دولت و بیت المال اخذ شد.  

رئیس اداره امور حقوقی و دعاوی راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: مراتب اجرای حکم نهایی خلع ید و ... با توجه به دستور دادستان و شعبه مربوطه اجرای احکام مدنی شهرستان اصفهان طی ۲ مرحله به عمل آمد و نهایتاً اراضی مورد نزاع طی صورتجلسه ای تحویل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان شد.  

وی با اشاره به ارزش ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی زمین رفع تصرف شده ادامه داد: قیمت هر متر مربع این اراضی باتوجه به اعلام نظر کارشناس رسمی دادگستری حدود ۵۵ میلیون تومان برآورد شده است.  

صفری گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.  

وی با تاکید بر جدیت این اداره‌کل در برخورد با متصرفان اراضی ملی عنوان کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان نسبت به اشخاصی که اقدام به دست‌اندازی به اراضی ملی می‌کنند به‌هیچ وجه مسامحه نخواهد کرد.