شناسهٔ خبر: 15581 - سرویس استان‌ها

ابلاغ طرح جامع شهر اقبالیه در استان قزوین

محسن اسماعیلی طرح جامع شهر اقبالیه از طرف شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان قزوین ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی مدیرشهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در این رابطه گفت: طرح جامع شهر اقبالیه پیشتر توسط مهندسین مشاور شارستان تهیه و در جلسه کارگروه امور زیربنایی مسکن بررسی و تصویب شده بود.

مدیر شهرسازی  و معماری در خصوص روند تصویب این طرح جامع در شورای عالی شهرسازی و معماری بیان داشت: این طرح جامع پس از تایید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال و  مورد بررسی و تصویب این کمیته قرار گرفت.

وی افزود: مصوبه فوق به همراه لزوم انجام برخی اصلاحات به استان ارسال و پس از رفع نواقص و انجام اصلاحات مندرج در مصوبه، طرح مذکور در جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

در ادامه حمیدرضا نجفی رییس اداره طرح‌های کالبدی با بیان برخی ویژگی‌های طرح جامع شهر اقبالیه بیان داشت: طرح جامع شهر اقبالیه با اعتبارات استانی در سال ۹۰ منعقد شد و در طرح پیشنهادی سعی شده است سطح و سطوح سرانه‌ها متناسب با جمعیت افق طرح (۱۴۰۵) و با در نظر گرفتن حوزه نفوذ و با اولویت تامین کاربری‌های عمومی با محدوده‌ای به وسعت ۵۱۲ هکتار بر اساس جمعیت پیش‌بینی شده معادل ۶۸۰۰۰ نفر تهیه شود.

وی در خصوص حریم شهر اقبالیه در طرح جامع مصوب گفت: مطابق با مصوبه شورایعالی  شهرسازی و معماری ایران حریم شهر حداکثر تا ۵ برابر محدوده مصوب شهر تعیین شده است.