شناسهٔ خبر: 156363 - سرویس استان‌ها

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت؛

افزایش ۱۲ درصدی تردد در محورهای استان بوشهر

مرکز مدیریت راههای استان بوشهر رییس مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۱۳۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده که از رشد ۱۲ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر), محبوبه شهریاری رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر ضمن اشاره به تردد ۱۲۹ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۷۸۸ خودرو در راه‌های مختلف استان از ابتدای امسال تاکنون گفت: از این میزان تردد، ۱۱ درصد مربوط به وسایل‌نقلیه سنگین و ۸۹ درصد مربوط به تردد وسایل‌نقلیه سبک بوده و در مجموع از افزایش ۱۲ درصدی نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

وی در ادامه افزود: طی این بازه زمانی، ۱۰ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۹۸۹ وسیله نقلیه به استان وارد شده (افزایش ۱۲/۵ درصدی), همچنین ۱۰ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۶۸۲ خودرو از استان خارج شده‌است (افزایش ۱۳/۵ درصدی) که ورودی و خروجی بوشهر پرترددترین محور استان از ابتدای امسال بوده است.

شهریاری یادآور شد: همچنین محورهای «کنگان-عسلویه» و بالعکس و «سیراف-عسلویه» و بالعکس در رتبه‌های بعدی بالاترین میزان تردد خودرویی قرار دارند و براساس ارزیابی سامانه‌های پلاک خوان، بیشترین پلاک مشاهده شده در استان مربوط به فارس، تهران، خوزستان و اصفهان بوده است.

وی با اشاره به رصد آنلاین ترددها با سامانه‌های هوشمند عنوان کرد: در استان بوشهر ۱۹ سامانه نظارت تصویری، ۵۳ سامانه کنترل سرعت، ۶۰ سامانه تردد شمار و چهار سامانه توزین در حال حرکت داریم.