شناسهٔ خبر: 15673 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم وضعیت ناسالم هوای پایتخت تا روز جمعه/ آذربایجانی‌ها دمای منفی ۱۵ درجه را تجربه کردند

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام خاتمه بارش برف در شرق و جنوب‌شرق به تدریج از بعدازظهر تا اوایل شب از وزش باد شدید در استان‌های جنوبی همچون سیستان و بلوچستان و کرمان خبر داد.

امین‌حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: انتظار داریم امروز چهارشنبه ۲۵ آذر بارش به شکل برف در شما‌ل‌شرق، شرق و ارتفاعات جنوب‌شرق وجود داشته باشد و برای استان‌های ساحلی دریای‌خزر به ویژه سواحل مرکزی و شرقی بارش باران را پیش‌بینی می‌کنیم. انتظار می‌رود بتدریج تا اوایل شب بارش‌های این مناطق هم خاتمه پیدا کند و در سایر مناطق کشور جوی پایدار و سرد حاکم شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: وزش باد شدید در دو روز آینده در شرق و جنوب‌شرق وجود دارد که برای مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و خراسان‌جنوبی پدیده گرد و خاک پیش‌بینی شده است. همچنین شرق دریای‌خزر امروز مواج می‌شود و دریای‌عمان و خلیج‌فارس نیز در دو روز آینده مواج خواهند شد.

نقشینه ادامه داد: از بعدازظهر روز پنجشنبه و همچنین روز جمعه افزایش ابر را در استان‌های واقع در شمال‌غرب، گیلان، غرب سواحل دریای‌خزر و مناطق غرب کشور خواهیم داشت که می‌تواند به شکل بارش‌های پراکنده برای این مناطق باشد. همچنین برای تهران انتظار می‌رود فردا و پس‌فردا غبار صبحگاهی وجود داشته باشد.

این کارشناس نسبت به هوای ناسالم و تداوم آن در پایتخت هشدار داد و گفت: هوای پایتخت تا روز جمعه در شرایط کیفی ناسالم و برای گروه‌های سنی کودکان، سالمندان و بیماران، خطرناک پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز و فردا تهران ۷ درجه و کمینه دما نیز صفر درجه خواهد شد.

وی در پایان افزود: در آذربایجان‌شرقی، سراب و ملکان امروز دمای ۱۵ درجه سانتیگراد زیرصفر را داشتند و دمای کوهرنگ در ارتفاع بیش از دو هزارمتری نیز به ۱۹ درجه زیر صفر رسید. /