شناسهٔ خبر: 15682 - سرویس استان‌ها

عملیات راهداری در پی وقوع کولاک بی‌سابقه در استان قزوین/ تردد در تمامی راه‌های اصلی و شریانی استان جریان دارد

برف روبی جاده- راهداری به دنبال وقوع کولاک بی‌سابقه در استان قزوین، عملیات راهداری زمستانی طی سه روز کامل کاری با تلاش نیروهای راهداری انجام گرفته و طی عملیات برفروبی و بازگشایی مسیرها تمامی راه‌های اصلی استان باز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جواد حق لطفی مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به بیان گزارشی از اقدامات راهداری انجام شده طی روزهای ۱۵ لغایت ۱۷ آذرماه جاری پرداخت و گفت:

با توجه به وقوع کولاک بی‌سابقه در طول راه‌های استان و کاهش دما تا ۱۲ درجه پایین صفر عملیات راهداری زمستانی توسط عوامل راهداری طی سه روز کامل کاری از یکشنبه تا سه شنبه انجام شد که در این عملیات ۱۵۰۰ تن نمک و ۴۰۰۰ تن ماسه در سطح راه‌ها به مصرف رسید که کامیون‌های راهداری برای بارگیری و پخش این مقدار ماسه و نمک ۳۷۰ ماموریت موفق را به انجام رسانیده‌اند.

وی همچنین در ادامه افزود: با وقوع بارش‌ها و با توجه به حجم بارش برف راه ارتباطی ۱۶۷ روستا در سطح استان مسدود شده بود که تاکنون راه ۱۱۰ روستا بازگشایی و تلاش‌های پرسنل راهداری برای بازگشایی سایر محورهای روستایی کماکان ادامه دارد.

حق لطفی با بیان اینکه ۳۰۰ نفر از پرسنل راهداری به صورت مستقیم در این عملیات حاضر بوده‌اند، گفت: علاوه بر بازگشایی محورهای اصلی و فرعی و روستایی تعداد بیش از یک هزار خودرو که در برف و کولاک گرفتار شده بودند نیز توسط عوامل راهداری نجات یافته‌اند.

وی ضمن تقدیر از زحمات شبانه‌روزی و بی‌شائبه راهداران در طول انجام عملیات راهداری زمستانی، از همدلی و هماهنگی ارگان‌های خدمات‌رسان جاده‌ای از قبیل مدیریت بحران استانداری، پلیس‌راه و هلال احمر که باعث افزایش سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی به هموطنان شده بود نیز تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد در سالی که مزین به نام همدلی و همزبانی ملت و دولت است افزایش هماهنگی و همدلی میان دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده‌ای در نهایت منتج به افزایش کمی و کیفی خدمات و بهبود سطح رضایتمندی هموطنان شود.

حق لطفی مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: در پی بارش برف سنگین در راه‌های حوزه استحفاظی که از ساعت ۱۷ دوشنبه ۲۳ آذر ماه تا هشت صبح ۲۴ آذر ادامه داشت، در طول راه‌های اصلی و فرعی حوزه استحفاظی میزان یک میلیون و سیصد هزار مترمکعب برف‌روبی انجام گرفته است.

وی از مصرف ۳۶۰۰ تن ماسه و نمک در طول عملیات راهداری انجام شده خبر داد و افزود: خوشبختانه در پی بارش رحمت الهی، با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و تلاش شبانه‌روزی راهداران، کلیه راه‌های شریانی و اصلی حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین که کریدور ارتباطی استان‌های غربی و شمالی کشور به شمار می‌آید در تمامی ساعات، باز و مساعد تردد نگاه داشته شد.

حق لطفی همچنین گفت: در حال حاضر تردد در گردنه‌های قسطین لار و بهرام آباد در حوزه الموت تا اطلاع ثانوی با زنجیر چرخ میسر بوده و در منطقه پدیده کولاک شدید و کاهش دید افقی نیز وجود دارد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در پایان از هموطنان عزیز درخواست کرد از انجام سفرهای غیرضروری در هنگام بارش برف خودداری کرده و پیش از انجام سفر، ضمن تجهیز وسایل نقلیه خود، از آخرین وضعیت راه‌ها با استفاده از سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اطلاع کسب و سپس اقدام به سفر نمایند.