شناسهٔ خبر: 15760 - سرویس استان‌ها

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی با وزارت نفت

احداث باند دوم محور ارتباطی دهلران اندیمشک در استان ایلام

نمایی از بهره‌برداری از باند دوم بزرگراه اراک- خمین به طول ۲۰ کیلومتر تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی با وزارت نفت در خصوص احداث باند دوم محور ارتباطی دهلران ـ اندیمشک در استان ایلام به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام در جلسه‌ای که به این منظور با حضور خیراله خادمی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محسن امیریان مدیر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز شرکت ملی نفت، محمدرضا کدخدازاده مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های غرب و مرکز کشور، علی محمد احمدي نماينده حوزه جنوبي استان ايلام در مجلس شوراي اسلامي، شاپور پولادی معاون امور عمرانی استانداری ایلام و سیدکمال الدین میرجعفریان مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در محل فرمانداری شهرستان دهلران برگزار شد طرفین بر اجرای باند دوم محور ارتباطی دهلران ـ  اندیمشک در یک برنامه پنج ساله تاکید کردند.

خادمی در این جلسه گفت: با توجه به اهمیت استان ایلام از لحاظ مرزهای بین‌المللی با کشور عراق و از نظر منابع بزرگ نفت و گاز و اخیراً هم حضور پرشور زائران عتبات عالیات در این استان مورد توجه وزیر محترم راه و شهرسازی است و با پی‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی و همکاری وزارت نفت مقرر شد که محور ۱۱۲ کیلومتری دهلران به اندیمشک با همکاری این دو وزارت خانه چهاربانده شود.

وی افزود: طبق این تفاهم‌نامه، وزارت نفت متعهد می‌شود ۲۵ درصد اعتبار این پروژه و وزارت راه و شهرسازی نیز ۷۵ درصد این اعتبار را از محل اعتبارات ملی و اوراق خزانه اسلامی تامین نمایند.

خادمی با بیان اینکه طبق این تفاهم‌نامه پروژه مذکور با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی ظرف مدت پنج سال اجرایی خواهد شد افزود: مراحل اجرا و نظارت این پروژه بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه گفت: با توان بالای فنی که در استان ایلام چه در بین مهندسين راه و شهرسازی استان و چه در بخش خصوصی وجود دارد انشاءاله این پروژه با بهترین کیفیت تحویل مردم عزیز استان خواهد شد.