شناسهٔ خبر: 15798 - سرویس استان‌ها

با دستور وزیر راه و شهرسازی و تلاش راهداران صورت گرفت؛

شادی اسکی بازان پس از بازگشایی محور شمشک - دیزین

بازگشایی محور شمشک دیزین پنجشنبه گذشته و با دستور وزیر راه و شهرسازی و تلاش راهداران اداره‌کل راه وشهرسازی تهران، جاده ۸ کیلومتری شمشک-دیزین بازگشایی‌شد تا شادی اسکی‌بازان برای رسیدن به پیست بین المللی دیزین دو چندان شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ،شهداد کاوه معاون راهداری استان تهران با اعلام این خبر گفت: پیست بین المللی دیزین نیاز به حمایت همه جانبه بخش خصوصی برای نگه‌داری، آماده‌سازی، پوشش ورزشکاران به لحاظ امنیتی و همچنین توجه اسکی بازان و گردشگران به رعایت مقررات دارد.

وی گفت: سال گذشته پس از بازدید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی از جاده شمشک- دیزین ۲ پیشنهاد ارائه شد. یکی احداث گالری در نقاط بهمن‌گیر و دیگری احداث جاده جایگزین که در صورت تأمین اعتبار برای هر کدام یکی از این دو گزینه عملیاتی خواهد‌شد اما در وضعیت حاضر جاده مذکور با تلاش راهداران در روزهایی که به لحاظ آب و هوایی وضعیت مساعد باشد باز خواهد بود و تردد برقرار است.

شهداد کاوه رونق توریست و گردشگری، ایجاد شادابی و نشاط برای ورزشکاران بهبود وضعیت اقتصادی بومیان و ... را از دیگر دلایل بازگشایی جاده شمشک دیزین عنوان کرد.

در مراسم بازگشایی این محور امام جماعت آسارا ،مدیران استانداری‌های البرز و تهران، راهداران استان تهران بالاخص شهرستان شمیرانات و جمعی از اهالی رسانه‌ها خبرنگاران در این برنامه حضور داشتند همچنین اولین باشگاه رسمی اسکی بازان کشور همزمان با افتتاح رسمی پیست دیزین به بهره برداری رسید.

همزمان با بازگشایی رسمی پیست بین‌المللی دیزین، محور شمشک- قله دیزین با تلاش اداره راه و شهرسازی شمیرانات برای استفاده ورزشکاران آماده بهره‌برداری شد./