شناسهٔ خبر: 15829 - سرویس ریلی

پورسیدآقایی در مراسم بهره‌برداری از ناوگان ریلی مسافری جدید خبر داد:

زمان حذف واگن‌های ۴۵ سال به بالا از ناوگان ریلی/ ورود قطارهای ۵ ستاره فدک به مسیر تهران-مشهد

پورسید آقایی‬‎ معاون وزیر راه شهرسازی تولید واگن را کمک به صنایع ریلی داخلی خواند و گفت: طبق ابلاغی که به شرکت‌ها داشته‌ایم قرار است واگن‌های با سن بالای ۴۵ سال از انتهای سال ۹۵ از رده خارج شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ سیدمحسن پورسیدآقایی امروز یکشنبه ۲۹ آذر در مراسم بهره‌برداری از ناوگان ریلی مسافری جدید گفت: تولید واگن کمک به صنایع ریلی داخلی است ضمن آنکه با اضافه شدن ناوگان جدید به حمل و نقل ریلی خدمات‌رسانی به مردم به نحو بهتری صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کارخانجات صنایع ریلی ظرفیت بالاتری برای تولید واگن دارند افزود: در پی آن هستیم تا با ترغیب بخش خصوصی شرایط را برای سرمایه‌گذاری در صنایع ریلی فراهم کنیم.

وی با اشاره به قرارداد تولید ۲۰۰ دستگاه واگن از سوی شرکت صنایع کلاهدوز که به تازگی به جمع کارخانجات تولید واگن اضافه شده است، اظهار کرد: این کارخانه بیشتر کار مونتاژ واگن و لوکوموتیو را انجام می‌دهد و کار اصلی در سایر کارخانجات صورت می‌پذیرد تا کمکی به صنایع دیگر باشد.

وی ادامه داد: هدف اضافه کردن واگن‌های جدید خارج کردن واگن‌های با سن بالای ۵۵ سال است که کار آن امسال آغاز شده و برای سال آینده نیز طبق ابلاغی که به شرکت‌ها داشته‌ایم قرار است واگن‌های با سن بالای ۴۵ سال از انتهای سال ۹۵ از رده خارج شوند و امکان خدمات‌رسانی و خدمات‌دهی بهتر به مردم فراهم شود. ابتکار دیگری که در راه‌آهن صورت گرفته استفاده از قطارهای ۵ ستاره در مسیر تهران-مشهد به نام قطارهای فدک است. نکته مهم ایجاد حق انتخاب خدمات برای مردم است که خدمات داخل این قطارها با ۳ کلاس متفاوت در درجه‌های ۱، ۲ و ۳ ارائه می‌شود.

پورسیدآقایی یادآور شد:‌ اراده دولت بر توسعه حمل و نقل ریلی است که می‌تواند موجب اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی کشور شود. کار تأمین مالی این قراردادها نیز از سوی مؤسسه مالی و اعتباری کوثر صورت گرفت که بدون پشتیبانی بانکی این قراردادها قابلیت اجرا نداشت./