شناسهٔ خبر: 15858 - سرویس استان‌ها

اجرای عملیات بهسازی در جاده‌های استان فارس

فارس رئیس راه و شهرسازی مرودشت در استان فارس از اتمام عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور کناره در دو باند خبر داد. همزمان بهسازی و روکش آسفالت راه های روستایی شهرستان فیروزآباد نیز درحال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی فارس، غلامرضا شمشیری با اعلام این خبر گفت: با توجه به این که این محور در مسیر گردشگری پارسه قرار دارد و حریم درجه یک مجموعه جهانی تخت جمشید بشمار می‌آید، بهسازی و ایمنی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه شامل روکش آسفالت و خط کشی در دو باند به طول ۵/۵ کیلومتر و عرض ۷ متر به اتمام رسید.

رئیس راه و شهرسازی مرودشت خاطرنشان ساخت: جهت اجرای این پروژه هزینه ای بالغ بر ۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال صرف شده است.

شمشیری هدف از اجرای این پروژه را افزایش ایمنی جهت ساکنان این منطقه بیان کرد و افزود: جمعیتی بالغ بر ۸هزار نفر در این منطقه سکونت دارند که با بهره برداری از این پروژه از ترددی ایمن برخوردار خواهند شد و حوادث جاده ای به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

از سوی دیگر رئیس راه و شهرسازی فیروزآباد هم از بهسازی و روکش آسفالت محور روستایی میمند به پرزیتون این شهرستان خبر داد.

 بهبودی گفت: اداره راه و شهرسازی فیروزآباد در راستای پیشبرد اهداف خود در زمینه ساخت راه های روستایی و عملیات راهداری، روکش آسفالت راه های روستایی را در دستور کار دارد. درهمین راستا عملیات روکش آسفالت محور روستایی میمند به پرزیتون اجرا و به اتمام رسید.

رئیس راه و شهرسازی فیروزآباد در خصوص مشخصات فنی پروژه اظهار کرد:این پروژه به طول ۹ کیلومتر، عرض ۷ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

این محور از تردد زیاد و ترافیک سنگین برخوردار است و می توان آن را با راه های اصلی مقایسه نمود و براساس اعلام گزارش، روزانه بالغ بر ۱هزار تردد در آن صورت می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به این که اجرای این عملیات در مدت کمتر از یک ماه انجام شد، ابراز داشت: امیدواریم ارائه این خدمات موجب خرسندی اهالی منطقه گردد و شاهد کاهش حوادث احتمالی رانندگی باشیم.

پایان عملیات بهسازی در خرامه

رئیس راه و شهرسازی خرامه نیز  از اتمام عملیات زیرسازی و روکش آسفالت محور روستایی سلطان شهر این شهرستان خبر داد.

محمدرضا نصیری گفت: موثرترین شرایط برای تردد ایمن، زیرسازی مناسب و داشتن رویه سالم است تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد. درهمین راستا اجرای عملیات زیرسازی و روکش آسفالت محور روستایی سلطان شهر به حرم امامزاده ابراهیم(ع)، با توجه به دفن ۱۹ شهید سرافراز اسلام در این حرم، در دستور کار قرار گرفت.

این محور به طول ۲/۵کیلومتر، دارای ۴ دستگاه آبراه است که عملیات اجرایی آن تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی هدف از اجرای این طرح را بهره مند شدن روستای یاد شده از نعمت راه آسفالته و سهولت در امر رفت و آمد اهالی منطقه بیان کرد./