شناسهٔ خبر: 15861 - سرویس استان‌ها

در يک ماه گذشته صورت گرفت

انجام بيش از ۲ ميليون مترمكعب برفروبی در گلستان

برف روبی مدير راهداري راه و شهرسازي استان گلستان گفت: بيش از ۲ ميليون مترمكعب برفروبي در يكماه گذشته در را‌ههاي گلستان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره کل راه وشهرسازی گلستان ،مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي گلستان گفت: از شروع اولين برف پاييزي در اواخر آبان ماه گذشته تا آذرماه جاري، دو ميليون و ۵۴۶ هزار و ۸۷۴ مترمكعب عمليات برفروبي در سطح محورهاي كوهستاني استان انجام شده است.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان،"عادل مصدقي" در گفت و گويي خبري، ميزان نمك پاشي انجام شده را در طول اين راهها، حدود ۳۵۰ تن و ميزان شن مصرفي را، بيش از ۹۱۴ تن اعلام كرد.

وي اظهار کرد: اين عمليات با استفاده از توان ۱۶۹ دستگاه ماشين آلات راهداري و در طول ۱۹۷ دفعه برفروبي و ۷۴ بار نمك‌پاشي صورت گرفته است.

مصدقي، تعداد راهداران و عوامل راهداري دخيل در اين عمليات را، ۲۸۴ نفر اعلام كرد و گفت: علاوه بر توان راهداري اداره كل از امكانات و نيروهاي بخش خصوصي نيز در اجراي اين عمليات استفاده شده‌است.

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان ادامه داد: ۹۰۹ كيلومتر از محورهاي كوهستاني گرگان، گنبدكاووس،  كردكوي، علي آباد، راميان، مينودشت، مراوه تپه و كلاله در طول اين مدت شاهد ريزش نزولات جوي به طول ۷۱۵ كيلومتر بوده اند.

استان گلستان بالغ بر پنج هزار كيلومتر بزرگراه، راه اصلي، فرعي و روستايي دارد كه يكهزار و ۹۰۰ كيلومتر آن برفگير است./