شناسهٔ خبر: 158657 - سرویس استان‌ها

آغاز عملیات اجرایی ۲۲۸۰ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان در استان البرز

البرز عملیات اجرایی ۲۲۸۰ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان در استان البرز همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی و با دستور رییس جمهوری روز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ عملیات اجرایی ۲۲۸۰ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان در استان البرز همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی و با دستور رییس جمهوری روز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

از تعداد ۵۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نخبگان، اعضای هیأت علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متأهلی دانشگاه‌ها (دولتی و آزاد) در کل کشور، عملیات اجرایی ۲۲۸۰ واحد در مراسمی با حضور یحیی رمضانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج، عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، مهدی حسنی معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی، مجتبی هاشمیان مشاور مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این آیین کلنگ‌زنی گفت: دانشگاهیان در سنگری خدمت می‌کنند که چشم امید ملت برای پیشرفت و اقتدار هستند. یکی از عناصر قدرت و شاخص‌های پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مربوط به پیشرفت‌های علمی می‌باشد که توسط دانشگاهیان رقم خورد است.

وی افزود: پیشرفت علمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی آنچنان سریع، عمیق، اصیل و شگفت‌انگیز بود که مایه امید برای مردم و دوستان ما در صحنه بین‌المللی و باعث خشم و ناراحتی نظام استکبار بوده است.

معتمدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تلاش کردند تا دانشجویان و دانشگاهیان را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند، خواستند دانشگاه‌ها را به تعطیلی بکشانند اما هوشیاری استادان، دانشجیان و کارکنان دانشگاه مانع از تحقق خواست آن‌ها شد.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها با جدیت فعالیت‌های علمی و آموزشی خود را ادامه دادند و در صحنه‌های مختلفی چون ۲۲ بهمن، عشق خود را به آرمان‌های انقلاب اسلامی نشان دادند و با استعانت از توفیقات الهی که ان‌شاءالله دانشگاهیان همراه با دیگر اقشار مردم در انتخابات پیش رو نیز حماسه‌ای دیگر خواهند آفرید و با شرکت گسترده و فعال خود مانع از سوءاستفاده دشمنان خواهند شد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: پروژه‌ای که امروز در راستای سیاست‌های دولت مردمی کلنگ‌زنی خواهد شد، امکان بهره‌مندی حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر از اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی را برای مسکن‌دار شدن فراهم می‌کند.

وی افزود: این زمین با مساحت حدود ۱۰.۳ هکتار از ماه‌ها پیش توسط مشاوری که دانشگاه علامه طباطبائی انتخاب کرده بود، مطالعه و نقشه‌های اولیه آن برای جانمائی واحدهای مسکونی و مراکز خدماتی مانند خدمات فرهنگی، مسجد، مدرسه، خدمات رفاهی و فروشگاهی تأیید شده است.

معتمدی در پایان گفت: در راستای قانون جهش تولید مسکن و براساس توافق‌نامه‌ای که فی‌مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شد، هر واحد مسکونی حدود ۵۵۰ میلیون تومان وام دریافت خواهد کرد.