شناسهٔ خبر: 158731 - سرویس استان‌ها

سطح تمامی محورهای کوهستانی استان همدان مه آلود و لغزنده است

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از مه آلودگی و لغزنده بودن سطح محورهای کوهستانی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: با توجه به بارش برف در محورهای کوهستانی استان همدان هم اکنون سطح تمامی گردنه‌ها لغزنده و همراه با مه آلودگی غلیظ بوده و این مستلزم رعایت سرعت مطمئنه، پرهیز از شتاب زدگی و رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی از سوی کاربران جاده‌ای و رانندگان گرامی است.

آهکی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی تداوم بارش پراکنده برف و باران تا اواخر هفته جاری گفت: هم اکنون ۵۶۳ نفر نیروی راهدار با استفاده از ۳۱۳ دستگاه از ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک راهداری در ۳۵ باب راهدارخانه و ۴۵ گردنه برفگیر استان در قالب ۵۰ اکیپ واکنش سریع راهداری مشغول خدمت رسانی به‌هم استانی‌ها و هم‌وطنان گرامی هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تأکید کرد: از همه هم‌استانی‌ها و هم وطنان گرامی خواهشمندیم حتماً روش استفاده صحیح از زنجیر چرخ در شرایط عادی را فراگیرند تا در شرایط برفی و بحرانی دچار مشکل نشوند.

وی افزود: عمده مشکل ما عدم آشنایی اکثر رانندگان با نحوه بستن صحیح زنجیر چرخ است که خود باعث راهبندان می‌شود.