به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن زیودار مدیرکل راه آهن زاگرس گفت: اداره کل راه آهن زاگرس در راستای ارتقا ایمنی سیر و حرکت، کاهش تقلیل سرعتها و همچنین رفع موانع گلوگاهی سیر و حرکت در زمستان ۱۴۰۲ تاکنون با استفاده از ظرفیت امکانات، تجهیزات و ماشین آلات منطقه و با همکاری مستمر امور نگهداری و تعمیرات خط و ابنیه فنی (تراورس) و بهصورت امانی نسبت به انجام فعالیتهای ذیل بخش خط اقدام کردهاست.
مدیرکل راه آهن زاگرس از جمع آوری سوزن فرسوده uic۵۰ چپگرد ۲ به ۱ جنوب ایستگاه بالارود و نصب سوزن uic۶۰ سنگین با تراورس بتونی بهجای آن خبر داد.
زیودار افزود: نصب ۲۸۰ متر کوپلاژ تراورس بتونی و یک دستگاه سوزن عهز ۶۰ در محل توسعه جنوب خط ۳ ایستگاه گل محک و نصب ۱۲۰ متر کوپلاژ تراورس بتونی و یک دستگاه سوزن uic۶۰ راستگرد در محل توسعه جنوب خط ۱ ایستگاه گل از دیگر اقدامات این اداره کل است.
وی یادآور شد: جمع آوری سوزن فرسوده uic۵۰ راستگرد ورودی شمال ایستگاه دو کوهه و نصب سوزن uic۶۰ سنگین با تراورس بتونی بهجای آن از دیگر اقداماتی است که در راستای ارتقای ایمنی سیر و حرکت و کاهش تقلیل سرعت انجام شده است.
به گزارش روابط عمومی راه آهن زاگرس، زیودار در ادامه به جمع آوری سوزن فرسوده uic۵۰ راستگرد ورودی شمال ایستگاه شهبازان و نصب سوزن uic۶۰ سنگین با تراورس بتونی بهجای آن و جمع آوری دو دستگاه سوزن فرسوده uic۵۰ چپگرد ۳ به ۲ (پارالل) جنوب ایستگاه شوش و نصب دو دستگاه سوزن uic۶۰ بهجای آن اشاره کرد.
مدیرکل راه آهن زاگرس تاکید کرد: در فرآیند فعالیتهای فوقالذکر حدود ۷۵۰ متر مکعب خاکبرداری، ۵۱۰ متر مکعب بالاست ریزی و همچنین ۱۸ بند جوش الکتریک انجام شدهاست.