شناسهٔ خبر: 158757 - سرویس استان‌ها

عملیات حفاری، ایمن‌سازی و بتن‌ریزی فرورفت قنات پلنگ آباد در محور اصلی اشتهارد- ماهدشت

نشست قنات رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اشتهارد از عملیات حفاری، ایمن‌سازی و بتن‌ریزی، فرورفت زمین قنات پلنگ آباد در محور اصلی اشتهارد- ماهدشت خبر داد و گفت: طبق گزارش سازمان جهادکشاورزی البرز این قنات یکی از شاخه‌های فرعی و مسدود شده قنات اصلی بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)، حسن مهدی‌پور اظهار کرد: در گشت‌های نیروهای راهداری این شهرستان، حفره‌ای در مسیر روستای پلنگ‌آباد بعد از پمب بنزین دیده شد که بعد از بررسی‌های لازم متوجه شدیم که این حفره یکی از شاخه‌های فرعی و مسدوده شده قنات این منطقه است.

وی گفت: این حفره به طول ۶ متر و عمق سه متر در این مسیر ایجاد شده بود که بعد از هماهنگی های انجام شده با جهاد کشاورزی و مدیریت بحران استانداری ۳۰ تن بار برای پرکردن فرونشست چاله مذکور در محل مورد نظر تخلیه شد.

این مسئول بیان کرد: به علت فرونشست دوباره حفره و عمق زیاد آن بعد از انجام این عملیات، حفره قنات چندین بار متوالی نشست کرد که با اعزام نیروهای راهداری این شهرستان بلافاصله حفره پر شد.

مهدی‌پور توضیح داد: بعد از کارشناسی‌های انجام شده و نظر نهایی جهاد کشاورزی، راهداری این شهرستان عملیات حفاری، پرکردن و بتن‌ریزی این حفره را انجام داد که بعد از خشک شدن بتن این محدوده  دوباره آسفالت خواهد شد.