شناسهٔ خبر: 15885 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

۴۵ گردنه برفگیر کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش ۱۸ راهدارخانه

علی شیر محمدی معاون راهداری راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از وجود یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده برفگیر در این استان خبر داد و گفت: ۱۸ راهدارخانه ثابت و سیار در این نقاط خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد، علی شیرمحمدی از پوشش ۴۵ گردنه برفگیر کهگیلویه و بویراحمد توسط ۱۸ راهدارخانه ثابت و سیار خبر داد و گفت: ۲۷۹ نیروی راهداری برای کاهش حوادث جاده‌ای در این راهدارخانه‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.

معاون راهداری راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اکیپ‌های راهداری استان یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده برفگیر در محورهای استان را زیر پوشش دارند.

وی با اشاره به بارش سنگین برف در محورهای کوهستانی اهمیت تردد در مسیر ایمن بخصوص در فصل زمستان را مورد اشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد با امکانات موجود و مدیریت راهداری برنامه‌ریزی مناسبی برای کنترل تردد در محورهای برفگیر صورت گیرد.

معاون راهداری راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وجود یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده برفگیر سبب شده که نیروهای راهدارخانه استان در خدمات‌رسانی به مردم تلاش بسیاری داشته باشند.

به گفته شیرمحمدی ۲۱۸ دستگاه خودروی سبک، نیمه سبک و سنگین در راهدارخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد به فعالیت مشغول هستند.

این مسئول در حوزه راهداری از مردم خواست با توجه به در پیش بودن بارش‌ برف و برفگیر شدن در محورها توجه بیشتری به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشند تا حوادث ناشی از تصادفات در برف به حداقل ممکن برسد.

شیرمحمدی تأکید کرد: رانندگان حین تردد در محورهای برفگیر با سرعت مطمئن تردد و به اخطارهای پلیس و راهداران توجه ویژه داشته باشند.