شناسهٔ خبر: 158882 - سرویس استان‌ها

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

فعالیت بیش از ۱۵۰۰ گشت تلفیقی کنترل و نظارت جلوگیری از فرار بار در جاده های آذربایجان‌غربی

5711d73d-68ea-4f99-ac35-1b70b9e558b7.jpg با هدف کنترل دروازه‌ای و جلوگیری  از فرار بار ۱۵۷۱ گروه گشت در حال فعالیت هستند و تمام پاسگاه‌ها نیز به سیستم نرم افزاری باسکول ها مجهز شده‌اند. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، علی مدقالچی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت گشت های تلفیقی حوزه حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: این گشت‌های تلفیقی با هدف جلوگیری، کنترل و نظارت دروازه‌ای اضافه بار، مواد خطرناک و تاکسی‌های بین شهری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای استقرار این گشت ها محل‌های خاصی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: برای کنترل و نظارت بر ناوگان عمومی و عملکرد مدیران فنی، گشت های مد نظر در 86 گشت در پایانه های مسافربری، 62 گشت در شرکت های حمل و نقل کالا، 205 گشت در پاسگاه‌های پلیس‌راه ها و یک هزار و 218 گشت در محورهای مواصلاتی مستقر هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به مجموع گشت‌ها در محورهای ارتباطی استان اعلام کرد: به طور کلی یک هزار و 571 گروه گشت در سراسر استان در محل‌های تعیین شده مستقر هستند و تا پایان دی ماه سال جاری ٣ هزار و ۸۷۲ ناوگان را مورد بازدید قرار دادند.

مدقالچی افزود: ٩ باسکول ثابت و سیار نیز در نقاط مختلف آذربایجان‌غربی برای کنترل اضافه بار وجود دارد و تمام پاسگاه های سطح استان در حال حاضر به سیستم نرم افزاری باسکول ها مجهز شده‌اند.