شناسهٔ خبر: 159004 - سرویس استان‌ها

۹۵ سامانه حمل و نقل هوشمند جاده‌ای به مرکز مانیتورینگ استان کرمان افزوده شد

95 سامانه حمل و نقل هوشمند جاده ای به مركز مانيتورينگ استان كرمان افزوده شد رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ۹۵ سامانه حمل و نقل هوشمند جاده‌ای به مرکز مانیتورینگ استان کرمان افزوده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، منصور فخاران در جلسه ای که با حضور احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان، ایرج بیگدلی مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور، علی عبدالهی معاون فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل استان کرمان برگزار شد، گفت: امسال ۲ هزار سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده های کشور نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: سامانه های هوشمند جاده ای حوزه شمال استان کرمان افزایش درخور توجهی خواهند داشت.

رئیس مرکز مدیریت راههای کشور تصریح کرد : تعداد ۱۵ دستگاه دوربین نظارتی تصویری، تعداد۲۴ دستگاه دوربین عکس برداری ثابت، ۴۰ دستگاه سامانه ترددشمارآنلاین جاده ای ، ۱۶ سامانه ثبت تخلفات جاده ای جدید به سامانه های موجود استان اضافه می شود.

فخاران در جلسه تصمیم گیری درخواست های استان در زمینه توسعه سامانه های هوشمند جاده ای استان کرمان گفت: با این افرایش سیستمی گام مهمی به سوی هوشمند سازی محور های استان برداشته می شود و انتظار می رود پس از اجرای عملیات نصب و بهره برداری از سامانه های مذکور شاهد ارتقای سطح ایمنی راههای استان و کاهش تصادفات و تلفات باشیم.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به این که ۲۴ دستگاه ویدئووال ۵۵ اینچ با تجهیزات جانبی که شامل ذخیره سازی، یو پی اس مرکزی ، یوپی اس برای سامانه های نظارت تصویری و ۵ دستگاه کلاینت به این مرکز افزوده می شود، هدف مرکز مدیریت راه های کشور را تسهیل سفر مسافران جاده ای دانست.

احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان در این بازدید با بیان این مطلب که در حال حاضر ۱۴۹ دستگاه ثبت تخلفات جاده ای، ۱۵ دستگاه دوربین نظارتی تصویری و ۱۱۰ دستگاه ترددشمار در جاده های استان کرمان توسط مرکز مدیریت راههای استان نگهداری و بهره برداری می شوند ، افزود: سامانه ۱۴۱ اطلاعات راهها بطور شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات مردمی در زمینه وضعیت راهها هستند لذا با توجه به اینکه سفر های جاده ای در ایام نوروز به اوج می رسند از رانندگان ناوگان عمومی و شخصی انتظار می رود قبل از حرکت از طریق شماره تلفن و آپ ۱۴۱ اطلاعات راهها را اخذ و با اطمینان خاطر بیشتری سفر خود را آغاز کنند.