شناسهٔ خبر: 15971 - سرویس استان‌ها

برگزاری مراسم گرامیداشت روز ملی راهدار و تقدیر از راهداران نمونه در استان قزوین

مراسم راهداری استان قزوین معاون عمرانی استاندار قزوین در مراسم گرامیداشت روز راهدار گفت: انگیزه، عشق و علاقه راهداران استان قزوین عاملی است که موجب حفظ و نگهداری سرمایه عظیم راه‌های استان شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مراسم گرامیداشت روز ملی راهدار، امروز اول دیماه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در سالن اجتماعات شهرداری منطقه ۲ قزوین و با حضور سعید معیدفر مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور اجتماعی، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار قزوین، فرمانده پلیس راه استان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر، رییس مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین، مدیرعامل سازمان آتش نشانی، به اتفاق حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی و جواد حق لطفی مدیر راهداری و جمعی از مدیران و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد.

حبیبی در این مراسم یکی از بزرگترین افتخارات خود را خدمت به عنوان مدیرکل راه و ترابری دانست و با تقدیر از راهداران گفت: استاندار قزوین در جریان برف و کولاک اخیر شخصا در محورهای استان حضور داشته و از نزدیک شاهد تلاش‌ها و زحمات و سختی کار شما راهداران عزیز بودند.

معاون عمرانی استاندار میزان ارزش سرمایه‌ای راه‌های استان قزوین را بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تخمین زد و گفت: مطابق استانداردهای جهانی ده درصد این مبلغ می‌بایست برای حفظ و نگه داری این راه‌ها در نظر گرفته شود که متاسفانه در حال حاضر چنین نیست.

منوچهر حبیبی با اشاره به عمر بالای ۲۵ سال ماشین آلات راهداری در استان و مشکلات بسیار راهداری گفت: تنها عاملی که کمک می‌کند راه‌های استان ایمن حفظ شود، انگیزه، تلاش، کار و جدیت همکاران ما در حوزه راه و شهرسازی و به ویژه راهداران است و جا دارد به شما خسته نباشید و خدا قوت بگوییم که با وجود تمامی مشکلات هیچ‌گاه در کار خود کم نگذاشته‌اید.

حبیبی ادامه داد: انگیزه و عشق و علاقه شما است که سرمایه عظیم راه‌های استان را حفظ کرده است.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه استان قزوین در ماه بیش از ده میلیون تردد در جاده‌ها دارد گفت: با وجود اینکه قزوین استان پرترافیکی است از سال ۸۵ تاکنون ما ۵۰ درصد کاهش تلفات جاده‌ای را در محورهای استان داشته‌ایم و این امر جای دست مریزاد به دست اندرکاران و مسئولین مربوطه دارد. و نشان دهنده عزم و اراده و جدیت و تلاش شما راهداران عزیز است.

راهداری و حفظ و نگه‌داری راه‌ها توجه ویژه مسئولین و سیاستگذاران را می‌طلبد.

در ادامه مراسم حق لطفی مدیر راهداری این اداره کل ضمن خیر مقدم به مدعوین و حضار در خصوص سابقه گرامیداشت روز راهدار گفت: به منظور ترویج فرهنگ نگهداری راه‌ها و معرفی خدمات راهداران از سال ۷۵ اول دی ماه روز آغازین زمستان به پاس زحمات راهداران روز راهدار نامیده شده است.

جواد حق لطفی با اشاره به نقش موثر راه‌ها و جاده‌ها در توسعه اقتصادی گفت: راهداری و نگه‌داری راه‌ها از اولویت مهمی در کشورهای توسعه یافته برخوردار است.

مدیر راهداری با تاکید بر اهمیت اجتماعی و اقتصادی نگهداری راه‌ها گفت: نگهداری از این شبکه و سرمایه ملی باید در وقت و زمان مناسب و موثر انجام شود تا هزینه‌ها در این حوزه کاهش یابد.

حق لطفی با اعلام اینکه اولویت وزارت راه و شهرسازی بر حفظ و نگهداری از شبکه ملی و شریانی راه‌ها است گفت: ما در کشور ۲۰۰ هزار کیلومتر راه با ارزش تقریبی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان داریم که طبق نرم بین‌المللی می‌بایست ۵ تا ۶ درصد معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان در عرصه راهداری و نگهداری راه‌ها هزینه شود ولی این مبلغ در حال حاضر در حدود هزار میلیارد تومان است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی در این رابطه افزود: راهداری و حفظ و نگهداری راه‌ها توجه ویژه مسئولین و سیاستگذاران را می‌طلبد تا به جایگاه واقعی خود در عرصه اقتصادی و اجتماعی کشور دست یابد.

حق لطفی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های همکاران خود گفت: از ابتدای پاییز سه بارش سنگین برف در محورهای استان را داشته‌ایم که به لطف از خودگذشتگی‌ها و بی خوابی‌های طولانی و بعضا ۴۸ ساعته و ۷۲ ساعته همکاران راهدار محورهای استان باز بوده و تردد در آنها جریان داشته است.

جواد حق لطفی در پایان با اعلام آمادگی کامل راهداران استان برای راهداری زمستانه گفت: عملیات برفروبی از آبان ماه آغاز شده است و ۳۰۰ نفر از همکاران ما با استقرار در ۲۴ راهدارخانه و همچنین گردنه‌ها و نقاط برفگیر استان با ۲۵۲ دستگاه ماشین آلات آماده بکار مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس به فرمانده پلیس راه استان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر، رییس مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین به عنوان فعالین عرصه امداد و نجات جاده‌ای از تلاش‌ها و زحمات ایشان تقدیر بعمل آمد.

همچنین از خدایار رعیت راهدار اداره راه و شهرسازی الموت به عنوان راهدار نمونه استان، منوچهر غفوری راهدار اداره طارم سفلی، علی باقری راهدار اداره کوهین، عباس شعبانی راهدار اداره آوج، حسین خدادادی راهدار اداره البرز، شجاع قهرمانی راهدار اداره بوئین زهرا، کامبیز مهدوی راهدار اداره آبیک، نصرالله افتخاری راهدار اداره تاکستان، علی مرادی راهدار اداره قزوین، موسی گودرزوند چگینی راهدار اداره ماشین آلات، حسن کاظم زاده راهدار اداره نگهداری و سید مصطفی طباطبایی راهدار اداره ایمنی به عنوان راهداران نمونه ادارات راه و شهرسازی و شهرام زمانی و حامد نصرالهی راد در اجرای موفق طرح واگذاری نگهداری ماشین آلات و همچنین هادی حسینی فرد کارشناس اداره روابط عمومی به خاطر تلاش در انعکاس مناسب تلاش‌های راهداران تقدیر بعمل آمد.