شناسهٔ خبر: 159888 - سرویس استان‌ها

طی هفته گذشته تاکنون صورت گرفت؛

امدادرسانی به ۷۰۰ خودرو گرفتار در برف در سطح محورهای خراسان جنوبی

امداد رسانی به خودروهای گرفتار در برف خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به بارندگی برف طی هفته گذشته تاکنون توسط عوامل راهداری استان به ۷۰۰ خودرو گرفتار در برف امدادرسانی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( خراسان جنوبی)، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی طی هفته گذشته در استان و اولویت بازگشایی محور های اصلی و شریانی ۲۷۹۰۰ کیلومتر عملیات برف‌روبی توسط نیروهای راهداری در سطح محورهای استان انجام شده است.

وی بیان کرد: این حجم از عملیات برف‌روبی در راه‌های شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، نهبندان، زیرکوه، درمیان، سرایان،قاین، فردوس، بشرویه، طبس و زیرکوه انجام شده است.

جلال زاده از بازگشایی کامل محورهای اصلی و شریانی استان خبرداد و گفت: در پی بارش‌های سنگین برف طی هفته گذشته تاکنون کاهش دید افقی با کندی تردد و انسداد موقت در برخی محورها مواجه بودیم که با همکاری مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و پلیس راه تمامی مسیرهای اصلی و شریانی استان در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۴۷ راهدار در طی هر روز در قالب تیم‌های راهداری به کاربران جاده‌ای خدمات‌رسانی کردند افزود: ۱۸۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک در هر روز در استان و ۳۰ باب راهدارخانه مشغول خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای و هم استانی‌ها بوده‌اند.

وی ادامه داد: طی این مدت برای تسهیل در عبور و مرور و تردد ایمن در جاده‌های اصلی و شریانی استان بیش از ۱۱۵۰۰ تن شن و نمک مصرف شده است.

جلال زاده یادآور شد: شماره تلفن گویای ۱۴۱، سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور و اپلیکیشن ۱۴۱ به‌طور ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است.