شناسهٔ خبر: 15990 - سرویس هوایی

حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت:

نیاز ۱۵۰۰ میلیارد تومانی برای تأمين فضای پارك هواپيماهای جدید/ تهیه طرح‌های توسعه پروازهای گردشگری و هوانوردی عمومی در کشور/ هدف‌گذاری خرید هواپیماهای فلایت چک تا سال آینده/ سهم صفر درصدی هوانوردی عمومی در GDP ایران

هواپیما نیاز ۱۵۰۰ میلیارد تومانی برای تأمين فضای پارك هواپيماهای جدید،تهیه طرح‌های توسعه پروازهای گردشگری و هوانوردی عمومی در کشور از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفتهای که گذشت بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

کاشف علیپور سرپرست مرکز آموزش فنون هوایی شرکت فرودگاه‌های کشور

طبق هدف‌گذاری صورت گرفته تا سال آینده چند هواپیمای فلایت چک برای کنترل دستگاه‌های کمک ناوبری فرودگاه‌های کشور خریداری می‌شود.

وارسی دستگاه‌های کمک ناوبری فرودگاه‌ها به مرکز آموزش فنون هوایی واگذار شد

از پنج شعبه اصلی مرکز آموزش فنون هوایی در شهرهای مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، اهواز به عنوان پایگاه‌های اقماری استفاده خواهد شد.

اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل

چند شرکت ایرانی نیز برای همکاری با شرکت ناکو انتخاب شدند و در اجرای پروژه مشارکت خواهند کرد.

کمیل پروژه عظیم شهر فرودگاهی امام (ره) یک وظیفه ملی است

کاپیتان سید محمود آذین مدیرعامل شرکت هلی کوپتری ایران

سهم شرکت هلیکوپتری ایران از این میزان حدود ۳۰ فروند است که ۹ فروند هلیکوپتر جدید طی ۳ سال اخیر وارد ناوگان این شرکت شده اما ۲۱ فروند دیگر برای پیش از انقلاب است.

مذاکراتی با شرکت‌های مختلف اروپایی صورت گرفته است اما همه منتظر اجرایی شدن برجام هستند.

متاسفانه در بخش پروازهای گردشگری کشور ما مغفول مانده که با توسعه هوانوردی عمومی علاوه بر گردشگری، با وجود ترافیک کلانشهرها امکان استفاده از جابجایی در داخل شهر‌ها فراهم می‌شود.

رحمت الله مه آبادی مدیرعامل فرودگاه های کشور

برای اینکه بتوانیم جایگاه خودمان را در منطقه تثبیت و تقویت کنیم، فقط ۱۵ سال طلايي فرصت داريم و بايد در اين زمان محدود، تكميل زيرساخت‌ها و تجهيز فرودگاه‌ها و فضا را به اتمام برسانيم

نیاز ۱۵۰۰ میلیارد تومانی برای تأمين فضای پارك هواپيماهای جدید است.

کیل کلویسترزیل قائم مقام و نماینده تام‌الاختیار رئیس شرکت ناکو هلند

شناسایی اقتصادی و بازار شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، بر اساس اطلاعات و تجربیات جمع‌آوری شده در فاز نخست مهمترین گام اجرای این پروژه خواهد بود.

بازخوردی که از شرکت‌کنندگان همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در حوزه‌های حمل و نقل و مسکن گرفتم این بود که سرمایه‌گذاران زیادی علاقمند به سرمایه گذاری در ایران هستند.