شناسهٔ خبر: 16023 - سرویس استان‌ها

اختصاص یکی از شهرک‌های صنعتی قزوین برای صنایع نفت و گاز

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری استان قزوين مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی از اختصاص یک شهرک صنعتی برای صنایع نفت و گاز در استان در کارگروه تخصصی امور زیر بنایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل ازاداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، اسماعیلی در این‌باره گفت: در دهمین جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی که در دفتر معاونت محترم امور عمرانی استانداری تشکیل شد، مقرر گردید یک شهرک صنعتی برای صنایع نفت و گاز در استان اختصاص یابد.

وی افزود: یکی از سیاست‌های مدیریت استان جلوگیری از تجاوز صنعت به حدود اراضی کشاورزی و زراعی از طریق تقویت شهرک‌های صنعتی و هدایت همه پروژه‌های صنعتی به سمت شهرک‌ها و جلوگیری از پراکنده سازی در سطح استان است.

مدیر شهرسازی و معماری با اشاره به مصوبه هیات دولت درخصوص رده بندی صنایع گفت: فعالیت‌های صنعتی و تولیدی مربوط به صنایع نفت و گاز، برابر با مصوبه هیأت محترم وزیران، در رده 7 از صنایع قرار می‌گیرد که استقرار این‌گونه واحدها در شهرک‌های صنعتی غیر تخصصی امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به موقعیت شهرک‌های صنعتی در سطح استان گفت: با توجه به پراکندگی مناسب شهرک‌های صنعتی در سطح استان مقرر شد شرکت شهرک‌های صنعتی استان با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست نسبت به معرفی یکی از شهرک‌های صنعتی که شرایط مطلوب برای استقرار صنایع نفت و گاز را داشته باشد، اقدام کند./