به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن شرق، علی حکامی قاسمی مدیر کل این راه آهن گفت: بعد از گذشت ۱۲ سال، منطقه ماسه گیر بلاک ایستگاه شهید منتظر قائم_تل حمید بطول ۱۵ کیلومتر بهسازی و سرند بالاست انجام شد که با این اقدام، خط از حالت سلبیت خارج گردیده و بالاست به عنوان یکی از آیتم های روسازی، وظایف فنی خود را شامل (انتقال نیرو به زیرسازی خط و پایداری خط، زهکش بارندگی، حفظ و پایداری هندسه خط، انتقال ضربات چرخ به زیرسازی) بهتر انجام خواهد داد.
وی افزود: با توجه به پر تردد بودن محور شرق، این عملیات باعث میشود به لحاظ طول عمر بیشتر تراورس و حفظ سلامت خط موجبات حفظ سرمایه های سازمان و ارتقای ایمنی سیر و حرکت و بهبود شاخص های خط در راستای پدافند غیر عامل در اداره کل را فراهم آورد.
حکامی قاسمی خاطر نشان کرد: با تکمیل این عملیات بهسازی، تقلیل سرعت چند ساله حذف و سرعت سیر قطارهای مسافری از ۶۰ کیلومتر در ساعت به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت.