شناسهٔ خبر: 161176 - سرویس استان‌ها

اعلام آماده باش یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه وشهرسازی استان قم در ایام نوروز

یگان حفاظت از اراضی قم فرمانده یگان حفاظت اراضی دولتی راه و شهرسازی استان قم گفت: در ایام تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۳ یگان حفاظت از اراضی این اداره کل در آماده باش کامل است و از اراضی ملی استان حفاظت و صیانت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، رضا خداداد فرمانده یگان حفاظت اراضی دولتی راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و مساعد بودن شرایط برای افراد سودجو و فرصت طلب به منظور تجاوز به اراضی ملی و دولتی و تصرف این اراضی، یگان حفاظت از اراضی این اداره کل در آماده باش و هوشیاری کامل خواهد بود.

وی افزود: انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص تصرفات اراضی ملی و دولتی در ایام نوروز در اولویت قرار دارد و بر اطلاع رسانی دقیق حدود و ثغور این اراضی تاکید می شود.

خداداد در خصوص رفع تصرفات اراضی دولتی و احکام اجرایی در سال ۱۴۰۲ توضیح داد: اجرای احکام مربوط به رفع تصرفات در سال جاری در مجموع ۶۲۰۰۰ متر مربع بوده لذا با توجه به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه وقوع جراِیم  زمین خواری در سال جاری با کاهش مواجه بوده است.

وی با اشاره به ارزشمند بودن این اراضی در خصوص جزییات آن توضیح داد: رقم و ارزش این اراضی بالغ بر ۶۱۴ هزار میلیارد ریال برآورد می شود که عینا به بیت المال مسترد گردیده و این امر حاکی از عزم جدی اداره کل در اجرای احکام و رفع تصرفات است.

وی ضمن هشدار به فرصت طلبان و متجاوزان به اراضی ملی و دولتی اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی این اداره کل در ایام تعطیلات نوروز روزانه با  نیروهای یگان در تمام پهنه شهرهای استان اقدام به گشت زنی خواهند کرد و در صورت مشاهده تخلفات با متجاوزین برخورد  قاطع قانونی خواهند کرد.