شناسهٔ خبر: 161322 - سرویس استان‌ها

تردد بیش از ۳ میلیون خودرو از آغاز طرح نوروزی در راه‌های استان مرکزی

جهانی اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون بیش از سه میلیون تردد توسط دوربین های تردد شمار آنلاین ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی اظهار کرد: در محورهای استان ۷۰ سامانه هوشمند ترددشمار آنلاین(برخط) فعال هستند که بر اساس آن از آغاز طرح نوروزی (۲۴ اسفند) تاکنون ۳ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۹۶۳ تردد توسط این سامانه ها ثبت شده است.

وی افزود: از این تعداد تردد ۶۰۹ هزار و ۸۶۱ تردد مربوط به ناوگان سنگین و ۱۸ هزار و ۶۳۲ دستگاه نیز ناوگان اتوبوسی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه طی این مدت ۵۹۸ هزار و ۵۴ دستگاه انواع وسیله نقلیه وارد استان شدند، ادامه داد: همچنین در این مدت ۶۸۲ هزار و ۹۷۰ دستگاه وسیله نقلیه نیز از استان خارج شده که به این ترتیب استان مرکزی پس از استان‌های تهران و البرز در رتبه سوم کشور در بحث خروج وسایل نقلیه قرار گرفته است.

جهانی همچنین ورود خودروها به مرکز استان(اراک) را ۲۷۹ هزار و ۹۵۸ وسیله نقلیه برشمرد و اضافه کرد: تعداد خروج خودروها از اراک نیز ۳۱۲ هزار و ۱۰۸ تردد بوده است.

وی همچنین میانگین سرعت متوسط خودروهای عبوری از راه‌های استان مرکزی طی این مدت را برابر با ۸۴ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و ادامه داد: میانگین سرعت در کشور برابر با ۷۷ کیلومتر بر ساعت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: آزادراه ساوه - تهران، بزرگراه اراک - سلفچگان و بزرگراه اراک - شازند سه محور پرتردد استان مرکزی از آغاز طرح نوروزی تاکنون بودند.