شناسهٔ خبر: 1618 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس:

نقل‌وانتقال مسکن مهر در شرکت‌های عمران انجام می‌شود/ دستوری مبنی بر تحویل واحدها بدون زیرساخت صادر نشده است

شهرجدیدپردیس مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان این‌که نقل‌وانتقال مسکن مهر در شرکت‌های عمران و با حضور متقاضی اولیه و جدید امکان‌پذیر است افزود: تاکنون دستوری مبنی بر تحویل واحدهای مسکن مهر بدون زیرساخت به شرکت عمران نرسیده است.

حسن ولی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان این‌که مراجعات مختلفی برای خرید و فروش مسکن مهر در شهر جدید پردیس صورت گرفته است اظهار کرد: بخشی از این مراجعه‌ها برای انتقال واحدها از دلال به دلال بود که مورد موافقت قرار نگرفت اما افرادی که نامشان در سامانه مسکن مهر به ثبت رسیده باشد می‌توانند نسبت به خرید و فروش اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره آمادگی شرکت عمران شهر جدید پردیس برای انجام این نقل‌وانتقال‌ها گفت: هفته گذشته کارگاه‌های آموزشی مختلفی برای کارمندان شرکت عمران با هدف آموزش نحوه خرید و فروش مسکن مهر از طریق نرم‌افزار برگزار شد. طبق ابلاغیه برای اجرایی شدن فرایند خرید و فروش، متقاضی اولیه و متقاضی جدید باید در شرکت‌های عمران شهرهای جدید حضور داشته باشند.

وی افزود: از این پس نقل و انتقال مسکن مهر فقط در شرکت‌های عمران شهرهای جدید امکان‌پذیر خواهد بود زیرا پیش‌ از این برخی از واحدها در دفاتر مشاور املاک به چندین نفر فروخته شد و این امر مشکلاتی را برای مالکان ایجاد کرد. 

ولی‌پور با تاکید بر این‌که هر روز پروژه‌های جدید در شهر جدید پردیس افتتاح می‌شود گفت: ۱۵ هزار واحد مسکن مهر در این شهر آماده بهره‌برداری است و به شرط تامین زیرساخت‌های لازم از سوی وزارتخانه‌های مربوطه تمامی آن‌ها قابل افتتاح هستند. علی‌رغم این‌که صحبت‌هایی نیز مبنی بر تحویل واحدهای مسکن مهر بدون خدمات زیربنایی مطرح شده بود اما در شهر پردیس این‌گونه واحدها تحویل داده نمی‌شوند زیرا دستوری از مقامات بالا به دست ما نرسیده است.

وی درباره وضعیت مدارس شهر جدید پردیس گفت: ساخت مدرسه وظیفه شرکت عمران شهر جدید نیست و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مسئولیت تامین مدارس را بر عهده دارد. با این حال شرکت عمران شهر جدید پردیس در حال ساخت حدود ۶۰ مدرسه در این شهر است./