امیر امینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در تدوین برنامه ششم توسعه نباید عجله کرد٬ گفت: انتظارات مردم از دولت تدبیر و امید در قیاس با دولتهای گذشته در تدوین برنامههای توسعه بسیار بالاتر است و باید این مسئله در تدوین برنامه مورد توجه قرار میگرفت.
وی با بیان اینکه برنامه ششم باید ما را از شرایط بحران خارج کند و برنامه روشنی برای آینده اقتصاد ایران طراحی کند٬ تأکید کرد: تدوین برنامه ششم کار سختی است که سازمان مدیریت و تمامی دست اندر کاران باید حساسیت آن را به خوبی درک کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه باید شیوهها و نگرش به برنامه ششم تغییر کند٬ ادامه داد: ما در وزارت راه و شهرسازی کار خودمان را انجام دادیم و برای توسعه همهجانبه نیاز به پایهگذاری قوانین و مقررات داریم.
امینی یادآور شد: پیشنهاد ایجاد صندوق توسعه حملو نقل نیاز به پایهگذاری قوانین و مقررات تأمین منابع مالی دارد که این مسائل باید در برنامه ششم دیده شود. سازمان مدیریت و برنامهریزی تا به حال به این حوزهها ورودی نداشته و پایه قانونگذاری قوی در این زمینه وجود ندارد و ساختار بدنه بودجهریزی کشور در برابر ایدههای جدید مقاومت میکند.
وی با تأکید بر اینکه باید برای مدیریت نقدینگی در دست مردم برنامه داشت٬ اضافه کرد: قطعا اگر سود مناسبی برای سرمایهگذاری در حوزه حملونقل در نظر گرفته شود و از روشهای نوین مشارکتی برای ورود سرمایههای مردم استفاده شود و از عوارض مختلفی بتوانیم منابعی برای بخش حمل و نقل پیشبینی کنیم٬ شبکه حمل و نقلی کشور توسعه مییابد و شکل آن تغییر خواهد کرد.
معاون برنامهریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: چنانچه با بدنه سنتی بودجهای کشور به مشکل بخوریم قطعا این مشکل را با دولت حل خواهیم کرد و برنامه خوبی به مجلس تحویل خواهد شد./