شناسهٔ خبر: 162182 - سرویس استان‌ها

اجرای پویش «چشم‌به‌راهیم» با هدف آگاه سازی همراهان راننده در حین سفر

اجرای پویش «چشم‌به‌راهیم» با هدف آگاه سازي همراهان راننده در حين سفر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: اجرای پویش ملی «چشم‌ به‌ راهیم» در راستای ارتقای ایمنی و نقش تاثیرگذار همراهان سفر در کاهش تصادفات جاده‎ای با هدف فرهنگ‌ سازی رانندگی صحیح در استان اصفهان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: اجرای پویش ملی «چشم‌ به‌ راهیم» در راستای ارتقای ایمنی و نقش تاثیرگذار همراهان سفر در کاهش تصادفات جاده‎ای با هدف فرهنگ‌ سازی رانندگی صحیح در استان اصفهان آغاز شد.

وی افزود: این پویش بعد از پلیس راه اصفهان- شیراز مجموعه شهید دادمان ۷۰۰ مترجلوتر از سه راهی مبارکه به سمت شهرضا با برنامه‎های متنوع فرهنگی و آموزشی اجرا می‎ شود.

دادخواه با بیان اینکه پویش «چشم‌ به‌ راهیم» اقدامی ملی برای ایمنی سفر و کاهش آمار تصادفات و فوتی‌ های سوانح جاده‌ای است، اظهار کرد: در این پویش برنامه‌‎های متنوع و شادی برای خانواده‎ها با هدف کاهش خستگی راننده و تحقق شعار «۲ ساعت رانندگی یک ربع استراحت» اجرا می‌ شود.

وی ادامه داد: نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‎ای در نوروز نه تنها تعطیلی ندارند، بلکه عملکرد آنها برای خدمات بهینه به مسافران و تامین ایمنی سفر بیشتر می‌‎شود.

 پویش «چشم‌ به‌ راهیم»  تا ۱۳ فروردین ادامه دارد

سرپرست روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان نیز گفت: پویش «چشم‌ به‌ راهیم» از ۲۷ اسفند آغاز شده و تا ۱۳ فروردین از ساعت ۱۰ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

دادخواه با بیان اینکه برای سومین سال متوالی پویش فرهنگی و آموزشی توسط این اداره کل در ایام نوروز برگزار می‌شود، افزود: پویش «چشم به راهیم» با اجرای نمایش‌‎های مفرح، آموزش رانندگی صحیح، ایستگاه نقاشی، برپایی نماز جماعت و بیان احکام شرعی، اجرای موسیقی محلی و پذیرایی افطاری ساده از جمله برنامه‌های این پویش است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای پویش «چشم‌ به‌ راهیم» در محورهای استان شاهد کمترین حادثه باشیم و سفر ایمنی برای مسافران رقم بخورد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: طبق نظرسنجی‌های کشوری انجام شده احساس رضایت‌مندی مردم از نحوه اجرا بالا بوده و امسال که بهار با بهار قرآن مقارن شده که قطعاً زیبایی و تنوع کار را بیشتر می‌کند.

وی در پایان گفت: ارتقای ایمنی در جاده‌ها، سلامت سفر مسافران، آموزش و آگهی بخشی به همراهان رانندگان در سفر مهم‌ترین هدف ما از اجرای پویش چشم ‌به‌ راهیم است.

دادخواه افزود: نیروهای اداره‌کل راهداری در ایام نوروز تعطیلی ندارند و زمان کاری شان دو برابر نیز شده‌است، در کل ایام نوروز باتوجه به شلوغی جاده‌ها و بارش‌های در پیش ۴۲ راهدارخانه با ۷۵۰ نیرو ۵۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین در سطح استان به‌صورت آماده باش در خدمت مسافران و هم‌استانی‌های عزیز هستند.